| کد خبر: 129349 |

مدیرعامل راه آهن در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز:

◄ پیگیر قراردادهای ریلی با کشورهای منطقه در اجلاس UIC هستیم

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در جمع خبرنگاران و در حاشیه نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه اظهار داشت: ایران به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب نقش مؤثری در  احداث جاده ابریشم ریلی خواهد داشت.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران،این روزها میزبان نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه بود. در حاشیه این مراسم سعید محمدزاده، مدیرعامل راه آهن با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص نوزدهمین اجلاس UIC اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی از کشورهای دنیا عضو اتحادیه بین المللی راه آهن یا UIC هستند. تعداد این کشورها شامل بیش از ۲۰۰ عضو و مجموعه مؤسسات حمل و نقلی می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله موضوعاتی که در UIC مطرح است تشکیل مجمع های منطقه ای است. مجمع های منطقه ای راه آهن های خاورمیانه با ۱۳ عضو تشکیل شده است. در این دو روز نوزدهمین جلسه این مجمع در ایران خواهد بود که با حضور تعدادی از مدیران و مسئولان کشورهای منطقه تشکیل می شود. این مجمع معمولا در سال ۲ بار در یکی از کشورهای عضو تشکیل می شود.

ممعاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: مجموعه اقدامات  مشترکی که باید برای توسعه حمل و نقل ریلی بین کشورها و در هر کشور انجام شود هدف از برگزاری این مجمع بوده و انتقال تجربیات و همچنین برگزاری همایش های مشترک از جمله موضوعاتی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد.

محمدزاده در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم این مجمع برای راه اندازی جاده ابریشم اظهار داشت: مهمترین  نکته ای که وجود دارد مسئله توسعه جاده ابریشم و کریدور جاده ابریشم است. این موضوع از موضوعات جدی ای است که در UIC در حال پیگیری است.

وی در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که ما در UIC در حال پیگیری هستیم پروژه توسعه کریدورهای بین المللی است. کشور ما در نقطه استراتژیکی واقع شده که هم کریدور شرق- غرب و هم کریدور شمال-جنوب از آن عبور می کند و طبیعتا نقش ایران در این کریدور ها بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه یکی از مهمترین نکات مورد توجه UIC راه اندازی کریدور جاده ابریشم است گفت: توجه به راه‌اندازی کریدورهای بین المللی به دلیل قرار داشتن ایران در چهار راه‌ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب همواره یکی از  موارد پیگیری در جلسات مجمع است.

 

محمدزاده در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز در خصوص اینکه امکان رسیدن به مرحله قرارداد در این مذاکرات وجود دارد یا نه اظهار داشت:  مجموعه پروژه های مشترک زیادی با راه آهن های کشورهای منطقه و همسایه  و نیز قراردادهای تجاری زیادی داریم و کارهای مختلفی را با همکاری یکدیگر در حال انجام دادن هستیم. اینبار هم مثل همیشه در حاشیه این جلسات در خصوص موضوعات موردنظر با یکدیگر مذاکره های لازم را انجام می دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.