| کد خبر: 129280 |

کاهش تاخیرهای پروازی با لغو مجوز پرواز شرکت های ناقض حقوق مسافر

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه ممانعت از پرواز شرکت های ناقض حقوق مسافر تاخیرهای پروازی را کاهش می دهد، گفت: تاخیرهای پروازی به عنوان عوامل کاهش دهنده جذب گردشگر به کشور باید مورد بازنگری قرار بگیرند.

 

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از تکرار مکرر تاخیرهای پروازی در کشور، گفت: نقض حقوق شهروندی و بی توجهی به حق و حقوق مردم در حمل و نقل هوایی کشور مشهود است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان هواپیمایی باید با تاخیرهای پروازی برخوردی قاطع داشته باشد، افزود: آیین نامه رعایت حقوق مسافر پس از ابلاغ به دستگاه های مربوطه بدون استفاده مانده و هیچ برخوردی با شرکت های های ناقض این حقوق نمی شود.

 

باید جریمه های سنگین برای شرکت های هواپیمای متخلف در نظر گرفته شود

وی با تاکید بر اینکه باید جریمه های سنگین برای شرکت های هواپیمایی که در انجام سفر خود تاخیر دارند در نظر گرفته شود، تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی قبل از فروش بلیت به مردم باید تمامی شرایط سفر را سنجیده و اجازه بروز مشکلی که در پی آن سفری با تاخیر انجام شود را ندهند.

 

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه تاخیرهای پروازی تاثیر مستقیم بر کاهش سفرها و همچنین بی اعتماد مردم به ناوگان حمل و نقل هوایی را در پی دارد، گفت: تاخیرهای پروازی به عنوان یکی از عوامل کاهش جذب گردشگر به کشور باید مورد بازنگری اساسی از سوی دستگاه های مربوطه قرار بگیرند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه طبق برنامه ششم توسعه توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و بهبود وضعیت آن باید هر چه سریع تر انجام شود، افزود: نارضایتی از خدمات‌دهی در هواپیما و همچنین تاخیرهای پروازی به قدری در سال های اخیر زیاد شده مردم ترجیح می دهند از ناوگان هوایی استفاده نکرده و سهم این ناوگان را هر روز از جابه جایی مسافر و بار کمتر کنند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود تاخیرهای طولانی در انجام سفرها برخوردهای نامناسب کارکنان شرکت های هواپیمایی با مردم نیز مزید علت شده و مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

 

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی به عنوان متولی تاخیرهای پروازی باید سازوکاری برای برخورد با شرکت های متخلف داشته باشد، تصریح کرد: کنار گذاشتن شرکت های هواپیمایی که پروازهای با تاخیر انجام می دهند برای چند هفته متوالی می تواند جریمه خوبی برای پایبندی شرکت ها به رعایت آیین نامه حقوق مسافر باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید تناسبی میان میزان خدمات دهی شرکت های هواپیمایی و نرخ بلیت آن ها در نظر گرفته شود./

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.