| کد خبر: 129211 |

هشتادمین سالگرد تاسیس فولکس‌واگن به دستور هیتلر +عکس

تین نیوز

در آخرین روزهای ماه می 1937، دولت آلمان تحت کنترل آدولف هیتلر، دستور ساخت یک کارخانه خودروسازی را صادر کرد.

 

 

به گزارش  خودرونویس، این کارخانه که در ابتدا با نام کامل Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH تاسیس شد، در واقع نتیجه جلسه‌های متعدد حزب نازی بود. اواخر همان سال، نام کارخانه بهVolkswagenwerk تغییر پیدا کرد که معنی آن می‌شود: کارخانه خودروسازی مردم.

 

 

مرکز این کارخانه که در ابتدا توسط یکی از زیرشاخه‌های حزب نازی کنترل و مدیریت می‌شد، در وولفسبوگ قرار داشت. هیتلر علاوه بر نقشه‌های جاه‌طلبانه‌ای که برای حمل و نقل در آلمان از جمله ایجاد چندین اتوبان بزرگ و وصل کردن تمام آلمان از طریق بزرگراه‌های متعدد داشت، به دنبال تحقیق هدف اصلی دیگری هم بود و آن تولید یک خودروی سریع آلمانی و در عین حال با قیمت کمتر از هزار مارک رایچ (نزدیک به 140 دلار در آن زمان) بود.

 

 

هیتلر که می‌خواست طراحی این «خودروی مردم» برای همگان جذاب و دوست‌داشتنی باشد، مهندس اتریشی صنعت خودرو یعنی فردیناند پورشه را فراخواند. فروش اولیه خودرو در بازار آمریکا به خاطر ارتباطات آن با حزب نازی و همچنین شکل و اندازه عجیبش، کم‌تر از بقیه نقاط دنیا بود.

 

 

اما دوازده سال پس از معرفی و عرضه، تولید خودروی معروف بیتل از رکورد جهانی 15 میلیون دستگاه در سال گذشت. این رکورد پیش از این به مدل افسانه‌ای فورد T تعلق داشت که بین سال‌های 1908 تا 1927 ثبت شده بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.