| کد خبر: 127975 |

پیشرفت مناسب پروژه راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود

تین‌نیوز| استاندار لرستان گفت: خوشبختانه پروژه راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود تاکنون پیشرفت مناسبی داشته که مطمئنا تکمیل این طرح مهم زیرساختی کمک زیادی به توسعه لرستان خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه بازدید از تونل راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برتری‌های این پروژه نسبت به سایر پروژه‌ها در کشور این است که طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه است.

 

 وی با شاره به اینکه در خطوط ریلی و راه‌آهن کمتر تونلی به این طول وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تونل بنا است بیش از 4 و نیم کیلومتر باشد که تاکنون هزار و 200 متر این تونل پیشرفت داشته است.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حال اجراست، بیان کرد: کارهای زیرساختی متعلق به نسل حاضر نیست بلکه متعلق به نسل آینده است و رفاه و آسایش آیندگان ما در گروه تأمین همین زیرساخت‌ها است و علاوه بر اینکه توسعه زیرساخت را در پی دارد یک‌راه حمل‌ونقل توریستی است.

 

وی تصریح کرد: در این راستا باید تشکر ویژه از پرسنل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا داشته باشیم که این‌چنین در توسعه زیرساخت‌های استان نقش دارند.

 

بازوند تصریح کرد: همین پروژه‌های زیر ساختی است که ماندگاری دارد، به‌عنوان ‌مثال احداث فرودگاه نمونه‌ای از زیر ساخت‌های توسعه‌ای بود که سبب ورود سرمایه‌گذار به لرستان شده، در دومین کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری اخیر بیش از 18 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه به‌ واسطه ورود سرمایه‌گذار در استان بسته شد.

 

استاندار لرستان گفت: درست است که همه این تفاهم‌نامه‌ها عملیاتی نشده، اما اگر تنها کار 10 درصد از این تفاهم‌نامه‌ها نیز عملیاتی شود کار بزرگی در راستای زمینه اشتغال و تولید شده است.

 

گفتنی است احداث راه‌آهن درود_ خرم‌آباد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گروه تخصصی قائم و موسسه امید پارس از سال 92 تاکنون در حال اجرا است، این تونل به طول 4 هزار و 460 متر بزرگ‌ترین تونل خاورمیانه است که تاکنون هزار و 200 متر پیشرفت داشته است.

 

 


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.