| کد خبر: 127954 |

◄ توضیحات مدیرعامل «هما» در خصوص بوئینگ777

تین‌نیوز| چندی پیش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد که قرار است یک فروند بوئینگ 777 زودتر از موعد تحویل ایران داده شود، این در حالیست که روز گذشته خبری در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت هواپیمایی هما موفق به تأمین مالی این هواپیما نشده است و ظاهراً تحویل این بوئینگ 777 به ایران‌ایر لغو می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  در یکی دیگر از خبرها آمده است،  ایران‌ایر به دلیل ناتوانی در تهیه مبلغ مورد نظر بوئینگ و همچنین تمایل به ارائه آموزش‌های لازم به کروی پروازی این هواپیمای مدرن، چندان مایل به دریافت هواپیماهای بوئینگ مندرج در قرارداد نبود؛ اما به دلیل اصرار مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی برای تهیه کارنامه مثبت تا قبل از انتخابات، حاضر به مذاکره با بوئینگ برای دریافت ۷۷۷ مرجوعی ترکیش ایرلاینز شده بود.

 

این خبر در حالی از سوی خبرگزاری‌ها آن هم تنها بر اساس شنیده‌ها منتشر شده است تاکنون به صورت رسمی از  سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و مقامات وزارت راه و شهرسازی تائید نشده است.

 

در همین رابطه، فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی هما در روز عقد قرارداد با کمپانی ATR در خصوص ورود هواپیمای بوئینگ توضیحاتی ارائه کرد و گفت: چندی پیش کمپانی بوئینگ به ما پیشنهادی ارائه کرد مبنی بر اینکه هواپیمای سفارش شده بوئینگ 777 ترکیش ایرلاینز که به دلایل مختلف قادر به تحویل آن نیست را به این شرکت بفروشد.

 

پرورش ابراز داشت: کمپانی‌های سازنده هواپیما در جهان از این دست پیشنهادها را به تمام ایرلاین‌ها می‌دهند و اگر ایرلاینی لغو سفارش کند با ایرلاین دیگری مذاکره می کنند.

 

در حاشیه مراسم عقد قرارداد  با ATR مدیرعامل هما به صراحت اعلام کرد که ما در حال بررسی پیشنهاد بوئینگ هستیم و اگر طبق سیاست و فاکتورهایی که ما مدنظر داریم به توافق برسیم و همه شرایط ما لحاظ شود امکان دارد تا یک ماه دیگر این هواپیما وارد کشور شود در غیر این صورت پیشنهاد بوئینگ را نخواهیم پذیرفت.

 

در حالی این پیشنهاد از سوی بوئینگ به هما داده شد که عدم پذیرفتن این موضوع از سوی هما امری کاملا طبیعی است، چرا که به صراحت از سوی مدیرعامل هما عنوان شد که در صورت بررسی و پذیرفته شدن فاکتورهای مد نظر هما این هواپیما وارد کشور خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.