| کد خبر: 127640 |

◄​برقراری بیشترین تعداد پروازهای عتبات از فرودگاه امام خمینی(ره)

تین‌نیوز | بر اساس آمار بیشترین تعداد پروازهای عتبات‌عالیات برقرار شده در سال ۱۳۹۵ به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اختصاص یافت. این فرودگاه با ۷ هزار و ۲۶۶ پرواز توانست یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۱۲ مسافر را اعزام و پذیرش کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بر اساس آمار ارایه شده از سوی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۴ هزار و ۸۵۰ پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیتشرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است و به وسیله آن‌ها ۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۷۰۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۳۱ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۱۲ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

بر اساس این آمار در سال ۱۳۹۵ رشد ۲۷ درصدی در نشست و برخاست کل پروازهای عتبات‌عالیات و رشد ۲۸ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و بار نسبت به سال ۱۳۹۴ در فرودگاه‌های ایران رقم خورده است.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با ۷ هزار و ۲۶۶ پرواز توانست یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۱۲ مسافر را اعزام و پذیرش و ۱۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم بار را ارسال و پست کند. بنابراین در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد ۱۷ درصدی در نشست و برخاست پرازهای عتبات، رشد ۲۴ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۹ درصدی در ارسال و پست بار به ثبت رسید.

سپس فرودگاه بین‌المللی مشهد با ۳ هزار و ۹۰۴ پرواز موفق به اعزام و پذیرش ۶۹۴ هزار و ۱۶۵ مسافر و ۸ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۳۰۶  کیلوگرم بار شد. بنابراین این فرودگاه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد ۲۴ درصدی در نشست و برخاست پروازها، رشد ۱۹ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۲۰ درصدی در ارسال و پست بار داشت.

همچنین ۲۹۳ هزار و ۲۸۱ مسافر و ۳ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۶۶۵ کیلوگرم بار به وسیله یک هزار و ۸۸۶ پرواز از طریق فرودگاه بین‌المللی اصفهان جابه‌جا شدند. این فرودگاه در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۹۴ موفق به ثبت رشد ۲۵ درصدی در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۳۹ درصدی در ارسال و پست بار شد.

پس از این سه فرودگاه بین‌المللی، به ترتیب فرودگاه‌های ساری، کرمان، تبریز، یزد، آبادان، شیراز، اردبیل، بیرجند، ‌گرگان، زاهدان، ارومیه، رشت، اراک، بندرعباس، اهواز، ایلام، کرمانشاه، خرم‌آباد و رفسنجان بیشترین تعداد پروازهای عتبات‌عالیات را نسبت به سال ۱۳۹۴ انجام دادند.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.