| کد خبر: 126695 |

وزیر راه و شهرسازی:

شرکت قطارهای حومه‌ای در کشور ایجاد می شود

تین نیوز| وزیر راه و شهرسازی از ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای در کشور خبر داد و گفت: این شرکت می تواند تا افق ۱۴۰۴، بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در جنوب شرقی و غربی تهران جابجا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی صبح پنج شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با هدف افتتاح همزمان ۱۷پروژه اقتصادی و عمرانی در استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری، ضمن تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل ریلی، ابراز داشت: شرکت حمل و نقل حومه ای امروز با توجه به شکل گیری شهرهای حومه ای در مراکز استان ها و کشور نیازی است که برای آینده باید پیش بینی شود که خوشبختانه این طرح در مسیرهایی مانند تهران-گرمسار، اهواز-بندر امام، اهواز-خرمشهر، اهواز-اندیمشک، مشهد-فریمان، مشهد-گلبهار، مشهد-نیشابور، اصفهان-فولاد شهر، اصفهان-نجف آباد، تبریز-میانه، تبریز-جلفا و ده ها مسیر دیگر انجام شده و یا در دست اجرا است.

وی افزود: طی سال۹۳ در مسیر گرمسار-تهران از طریق خطوط ریلی در سال۶۷هزار مسافر جابجا می شدند که این میزان در سال ۹۴ به ۱۳۱هزار نفر و در سال ۹۵به ۲۳۷هزار نفر افزایش یافت که این نشان دهنده استقبال گسترده مردم از مسیرهای قطار حومه شهری است لذا امروز با حضور مسئولان مسیر تهران-ورامین- گرمسار به طول ۱۱۴کیلومتر در حالی به بهره برداری رسید که مسیر تردد ۱۶۰کیلومتر بر ساعت در این مسیر با حضور بنده در قطار، آزمایش شد.

وزیر راه دولت یازدهم همچنین گفت: خط سوم قطار حومه ای گرمسار نیز در مرحله مطالعات به سر می برد که ان شاالله با استقبال مسافران می توانیم شاهد افتتاح فاز سوم این خط حمل و نقل ریلی نیز باشیم که سرعت و امنیت دو ویژگی آن است و می تواند مسیر دو ساعت و نیم امروز گرمسار-تهران را به زیر یک ساعت کاهش دهد.

آخوندی با بیان اینکه این خط ریلی می تواند روزانه ۹هزار نفر را جابجا کند، ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی مانند این پروژه را هم اکنون در مسیر چهارم کرج-تهران، تبریز-جلفا، تهران-قزوین و ... نیز در دستور اجرا دارد تا بتوانیم حمل و نقل ریلی را نیز گسترش دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.