| کد خبر: 12660 |

توسعه حمل و نقل عمومی در مناطق کم جمعیت از طریق سیستم های کرایه مناسب

تین نیوز |  این مقاله، حمل و نقل عمومی را در مناطق روستایی و کم جمعیت پوشش می دهد که نشان دهنده بخش مهمی از حمل و نقل عمومی منطقه ای است. هدف از این مقاله، ارائه توصیه هایی در مورد تنظیم کرایه و قیمت گذاری به منظور تضمین یک سیستم حمل و نقل عمومی با دوام و مناسب در مناطقی با جمعیت کمتر می باشد.
 
به طور کلی حمل و نقل عمومی منطقه ای در مناطق روستایی که در آن تراکم جمعیت کم است اجرا می شود. مشخصه آن اغلب با تقاضای کمتر و ناهمگن تر تعریف می گردد، این سرویس به شمار کمتری از مردم که در یک منطقه وسیع تر پراکنده هستند خدمات ارائه می کند و با ساعات اوج در صبح و عصر مشخص می شود. اجرای حمل و نقل عمومی منطقه ای در بسیاری از کشورها عمدتا بر روی حمل و نقل مدارس متمرکز شده و نسبتا به صورت نا منظم عمل می کند. این سیستم همچنیـن بـه طـور فزاینـده ای بـرای تبدیـل شدن به حمل و نقل پاسخگوی تقاضای جابجایی گرایش دارد. در حمل و نقل عمومی منطقه ای می توان سطوح مختلف شبکه حمل و نقل را شناسایی نمود: ارتباط بین شهرهای اصلی و کوچکتر از طریق خطوط مستقیم، ارتباط بین روستاها و شهرهای کوچکتر، ارتباط بین مرکز یک شهرداری با حومه و روستاهای اطراف آن.
شهروندانی که در مناطق زندگی می کنند دارای حق یکسان جابجایی همانند افراد سـاکن در نـواحی شهری می باشند. این نواحی به علت تراکم کم در آنها، با عرضه بیشتر انواع وسایل نقلیه شخصي و مقدار فضای جاده کم اهمیت تر نسبت به مناطق شهری مشخص می شوند. در این نواحی مقدار مالکیت خودرو بیشتر می باشد که مسافران را کمتر در قید و بند حمل و نقل عمومی قرار می دهد. بنابراین حمل و نقل عمومی منطقه ای باید با یک رقابت جدی با انواع وسایل نقلیه شخصي مواجه شود. تمامی این پارامترها در تنظیم کرایه موثر هستند.
 
جهت مطالعه این مقاله اینجا کلیک نمائید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.