| کد خبر: 126543 |

رشد سه درصدی گردشگری دریایی در نوشهر

تین‌نیوز| مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد 11 درصدی بازدید از بندر نوشهر خبر داد.
 
سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به حضور چشمگیرمسافران نوروزی در بندر نوشهر گفت: اداره کل بنادرو دریا نوردی استان مازندران امسال نیزهمانند سال های گذشته برای ایجاد آمادگی های لازم و پذیرش مهمانان نوروزی برنامه ریزی های را انجام داده است.
 
وی افزود: این اداره کل برای آشنایی مسافران با شماره تلفن اضطراری، دو کلیپ برای پخش در شبکه های استانی تهیه کرد که از دوم تا پایان ایام نوروز از شبکه استانی سیما مازندران پخش شد، این دو کلیپ حاوی هشدارهای ایمنی و جلوگیری از آلودگی دریایی و همچنین معرفی شماره تلفن اضطراری در هنگام وقوع حادثه بود.
 
وی با اشاره به اقدامات این اداره کل خاطر نشان کرد: برای ارائه توصیه های نکات ایمنی به مسافران نوروزی، بنرهای حاوی نکات ایمنی در سطح استان مازندران نصب شد، همچنین برای آمادگی برای بازید از سایتهای قایقرانی که از سوی بخش خصوصی مدیریت می شد، برنامه ریزی های از سوی سازمان انجام گرفت. 
وی ادامه داد: تعداد بازدیدکنندگان ازسایت بندر نوشهر در سال 95حدود 7900 نفر و در سال 96 ،9100 بوده است که بر این اساس، بازدید ازاین بندربا 11 درصد رشد همراه بوده است . 
 
وی دلیل این رشد را ارائه خدمات مناسب از سوی اداره بنادر و دریا نوردی استان مازندران واطلاع رسانی دانست و افزود: با اهمیت ترین قسمت شهر نوشهر مجموعه بندر این شهر است که مورد توجه شایان مسافران قرارگرفت و از سوی دیگر این بندر دارای موزه دریایی است که تمامی تجهیزات کمک ناوبری ها، جانمایی های بندر و مسیر های کشتیرانی بنادر شمالی کشورو امکانات بنادر دنیا در این موزه دریایی به نمایش گذاشته شد که با استقبال مسافران نوروزی مواجه شد.
 
وی با اشاره به گردشگرانی که در حوزه استحفاظی اداره کل بنادرو دریانوردی استان مازندران تردد کردند، اظهار داشت: در سال 95  175 هزار و 443 نفر با بهره گیری از شناورهای کوچک و در سال 96 ، در حدود 180هزار نفردر دریا تردد داشتند که بر این اساس نوروز امسال گردشگری دریایی در این بندرحدود سه درصد با رشد رو به رو بوده است. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.