| کد خبر: 12648 |

۱۶۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی در آذربایجان غربی احداثمی شود

تین نیوز | مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از اتمام عملیات احداث و آغاز بهره برداری از 160 کیلومتر راه اصلی و روستایی در استان طی سال جاری خبر داد.
 
فرشاد موسوی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات راههای شهرستان خوی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم اکنون 550 کیلومتر راه اصلی و یک هزار و 300 کیلومتر راه روستائی در استان در دست احداث است، افزود: با توجه به روند تخصیص اعتبارات و پیش بینی های انجام شده تا پایان امسال 60 کیلومتر راه اصلی و 100 کیلومتر راه روستائی استان آماده بهره برداری می شود.
 
وی با اعلام اینکه یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار در آذربایجان غربی با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در دست احداث است، اظهار داشت: برای اتمام طرح احداث راه استاندارد و مناسب برای روستاهای بالای 50 خانوار جمعیت استان به 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه با اتمام عملیات احداث یک هزار و 300 کیلومتر راه روستایی در دست اجرا طی مدت 2 سال، همه راههای روستایی بالای 50خانوار آ استان از راه آسفالته برخوردار می‌شوند، ادامه داد: با اجرای طرح اسفالت سطحی یا چیپسی 45 درصد از هزینه های آسفالت راه های روستایی کاهش یافته بطوریکه هزینه آسفالت هر کیلومتر راه روستایی با آسفالت گرم حدودیک میلیارد و 500 میلیون ریال است.
 
موسوی با اعلام اینکه منابع مالی برای احداث و آسفالت راههای روستایی آذربایجان غربی همگام با پیشرفت اجرایی پروژه ها و به صورت تدریجی تخصیص می یابد، اضافه کرد:  با توجه به شروع فصل کاری در استان، آسفالت راههای روستایی که در سالهای گذشته زیرسازی شده و احداث ابنیه فنی این محورها به اتمام رسیده با شتاب مضاعف آغاز و عملیات خط کشی در راههای روستایی بعد از اتمام این عملیات راهداری در راههای اصلی انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون اصلاح و تعمیر ابنیه فنی محورهای روستایی به ویژه پل ورودی روستای بیانلو در محور خوی - قطور در دست اجرا است، ادامه داد: آزادراه بازرگان به سمت سه راهی خوی نیز به طول 130 کیلومتر با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.
 
نمانیده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اعلام اینکه برای تکمیل عملیات اجرایی راه های اصلی خوی 360 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته، بر تسریع در روند عملیات اجرائی چهارباند کردن جاده خوی به سلماس و خوی به ایواوغلی تاکید کرد و گفت: تا کنون برای اجرای این طرحها 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
موید حسینی صدر  چهار بانده کردن جاده خوی به ایواوغلی و خوی به سلماس را از جمله طرح های مهم راه سازی خوی در محورهای اصلی خوی عنوان کرد و افزود: این طرح ها هم اکنون از 46 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.