| کد خبر: 12588 |

بار غیرمجاز کامیون‌ها ۶۵۰ کیلومتر از راههای روستایی قزوین را تخریب کرد

تین نیوز | معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: 650 کیلومتر از راههای روستایی استان بر اثر تردد کامیونهای حامل بار غیرمجاز تخریب شده است.
 
جلسه بررسی مسایل و مشکلات ناشی از حمل مواد معدنی در جاده های روستایی شنبه شب با حضور منوچهر حبیبی  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، کریم حبیبی مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری، پیمان پیر مرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری و محمد نادر محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.
 
منوچهر حبیبی در این جلسه بر نظارت بیشتر و برخورد جدی با کامیونهای حمل بار غیر مجاز به منظور جلوگیری از تخریب راههای روستایی تاکید کرد.
 
وی اظهارداشت: در حال حاضر 52 محور روستایی استان در مسیر حمل مواد معدنی قرار دارد که بار غیر مجاز کامیونها موجب اضمحلال و تخریب 650 کیلومتر جاده روستایی شده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه خواستار افزایش همکاری بین دستگاههای مسول در این زمینه شد و افزود: به منظور کاهش روند تخریبی ناشی از حمل مواد معدنی در راههای روستایی افزایش نظارت پلیس راه و همکاری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت با اداره کل راه و شهرسازی و بخشداران برای الزام نصب باسکول در معادن و جلوگیری از حمل بار غیر مجاز در راههای روستایی ضروری است.
 
پیمان پیر مرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین هم در این جلسه، افزایش همکاری ناظران فنی معادن با پلیس راه برای جلوگیری از حمل بار غیر مجاز و مشارکت بهره برداران معادن در بهسازی جاده های روستایی را از جمله راهکارهای لازم در جهت حفظ و نگهداری این محورها اعلام کرد. 
 
کریم حبیبی مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری قزوین نیز در سخنانی با اشاره به نقش راهها در اقتصاد روستایی اظهارداشت: با توجه به نقش راهها در حمل محصولات کشاورزان، تخریب جاده ها وکاهش ایمنی تردد موجب اختلال در اقتصاد روستایی وکاهش تولید می شود.
 
محمدزاده: بهسازی ره های روستایی شش هزارو 500 میلیارد ریال نیاز دارد
محمد نادر محمدزاده مدیر کل راه و شهرسازی استان هم با بیان اینکه وجود معادن در برخی راههای روستایی و عدم رعایت تناژ استاندارد و متناسب با مشخصات راه ، از سوی راننده کامیونها سالانه 500 میلیارد ریال به راههای روستایی خسارت وارد می کند تصریح کرد: تاکنون 650 کیلومتر از راههای روستایی استان بر اثر تردد کامیونهای حامل بار غیر مجاز تخریب شده است که برای بهسازی و ترمیم آن اعتباری افزون بر شش هزارو 500 میلیارد ریال نیاز است.
 
محمدزاده افزود: با ادامه روند تخریبی کنونی و عدم برنامه ریزی مناسب در جهت جلوگیری از این آسیب ها کار نگهداری و بازسازی راههای روستایی در مسیر معادن با مشکل اساسی مواجه می شود که این موضوع نارضایتی مردم را در پی داشته است.
 
وی همچنین از مسولان اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان خواست در راستای موافقتنامه های وزارتخانه متبوعش با وزارت راه وشهرسازی در جهت الزام بهره برداران معادن در جهت همکاری در نگهداری و بازسازی راههای روستایی در مسیر معادن همکاری داشته باشند.
 
معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان هم نسبت به الزام بهره برداران معادن برای نصب باسکول و رعایت استاندارد و تناژهای لازم طی دو ماه آینده قول مساعد داد.
 
استان قزوین هم اکنون بیش از پنج هزارو  200 کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان دوهزارو 500 کیلومتر آن آسفالت است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.