| کد خبر: 12584 |

آزادراه همدان تهران به بهره‌برداری می‌رسد

تین نیوز | نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها آزادراه همدان ـ تهران تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
صبح امروز نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همراه با معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها‬ی وزارت راه و شهرسازی از روند پیشرفت آزادراه همدان تهران بازدید کردند.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: طی سال‌های 86 تا 91 از 20 کیلومتر این آزادراه بهره‌برداری اجرا شده بود که این امر نشان از کم‌کاری برخی مسئولان استانی است که با سرنوشت استان بازی کردند.
 
وی افزود: اما در سال‌های 91 و 92 با پیگیری‌های مداوم از 60 کیلومتر این آزادراه بهره‌برداری شد که معادل 70 درصد پروژه است.
 
امیر خجسته ادامه داد: تحقق این امر با فعالیت یک‌هزار و 500 نفر نیروی انسانی و 900 دستگاه خودرو جاده‌سازی صورت گرفته است.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سال جاری نیز کار عملیاتی از هفته گذشته آغاز شده اما به دلیل کمبود نیروی کاری از وزارت راه و شهرسازی افزایش نیرو و شیفت کاری را انتظار داریم که هر چه سریع‌تر پروژه به بهره‌برداری برسد.
 
وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها این آزادراه تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید و در این راه کوچکترین کم‌کاری را از هیچ یک از مسئولان نپذیرفته و نهایت برخورد را با وی خواهیم داشت.
 
خجسته تصریح کرد: آزادراه همدان تهران یکی از راه‌های ارتباطی مهم غرب کشور محسوب می‌شود که به دلیل عدم تعبیه رمپ ورودی و خروجی شهر فامنین به این آزادراه فامنین را به حاشیه و بن‌بست کشانده است.
 
وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های مداوم در این بازدید قول ایجاد رمپ ورودی و خروجی فامنین به آزادراه همدان تهران و نیز آسفالت زیرگذر آزادراه به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های اشتغالزایی غرب کشور با اشتغالی بالغ بر 30 هزار نفر را از معاون وزیر گرفتیم.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آزادراه همدان تهران یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان و نیز غرب کشور محسوب می‌شود که با بهره‌برداری از 25 کیلومتر باقی مانده، همدان به شاهراه‌های کشور متصل شده و در پیشرفت اقتصادی و توریستی آن نقش موثری خواهد داشت.
 
وی  با اشاره به روند پیشرفت پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان تصریح کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی در استان علاوه بر آزادراه تهران ـ همدان ریل‌گذاری خط آهن استان را نیز پیگیری کرده و کار در شرف انجام است.
 
خجسته مطرح کرد: در همین راستا طی هفته آینده با هدف سرعت بخشیدن به عملیات ریل‌گذاری با چهار معاون وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از خط آهن همدان خواهیم داشت و موانع موجود را از سر راه برخواهیم داشت.
 
حسن احمدی نوری‬ معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها‬ی وزارت راه و شهرسازی نیز ضمن اشاره به اینکه بهره‌برداری از آزادراه همدان ‌ـ تهران گام موثری در راستای پیشرفت اقتصادی استان و حتی غرب کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: 25 کیلومتر از این آزادراه باقی مانده که با تمام توان در راستای بهره‌برداری آن گام برمی‌داریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.