| کد خبر: 124250 |

◄ ترامپ مصوبات زیست‌محیطی اوباما را به چالش کشید

تین‌نیوز| وزارت انرژی ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای پروژه‌هایی است که موجب کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تراکینگ اینفو، پنج شرکت در آمریکا 18 میلیون دلار برای توسعه فناوری‌های برقی و زیست محیطی وسائل نقلیه سنگین و تجاری دریافت کرده‌اند. همچنین سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا طرح استفاده از ایزوبوتانول به عنوان یک سوخت پاک و تجدیدپذیر در خودروهای سنگین و تجاری را تأیید کرده است.

ایزوبوتانول از ذرت استخراج می‌شود. زمانی که این الکل با سوخت‌های فسیلی مخلوط می‌شود میزان آلایندگی سوخت‌ها را تا 50 درصد کاهش می‌دهد. این سوخت‌ها در دسته بندی D5 قرار می‌گیرند.

این پروژه‌ها در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای و توسعه فناوری‌های سبز انجام می‌شوند.

این هزینه‌ها در جهت امنیت انرژی، کاهش گازهای گلخانه‌ای، بهبود اقتصاد منطقه‌ای با توجه به اطلاعاتی که در 22 دسامبر منتشر شد انجام می‌شود. رییس جمهور سابق آمریکا دستور داده بود تا از چنین پروژه‌هایی حمایت مالی شود.

با این حال قوانینی که در دولت اوباما در این زمینه تصویب شده توسط دولت ترامپ با مشکلاتی مواجه شده‌اند. این نگرانی در بین مقامات محیط زیست آمریکا وجود دارد که سیاست‌های ترامپ موجب هدر رفتن هزینه‌های دولت قبل در این زمینه شود.

بسیاری از تولیدکنندگان کامیون شرکت‌هایی بین‌المللی هستند. در صورتی که دولت آمریکا کمک مالی در زمینه تحقیقات زیست‌محیطی این شرکت‌ها را کاهش دهد، ممکن است با سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردها در دیگر نقاط جهان شرکت‌های آمریکایی دچار مشکل شوند.

در صورتی که دولت ایالات متحده در زمینه اجرای مصوبات زیست‌محیطی دولت قبل تأخیر کند، در دراز مدت دچار خسارت‌های زیادی خواهد شد و جایگاه خود را در سطح جهان از دست خواهد داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.