| کد خبر: 124244 |

مسیر جایگزین محور اردبیل - سرچم احداثشود

تین‌نیوز| معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: محور اردبیل - سرچم یکی از محورهای پرخطر و ناایمن است که باید مسیری جایگزین برای این محور تعریف شود.

 
به گزارش ایرنا جعفر فهیمی روز چهارشنبه در جلسه مشترک کمیسیون ایمنی راه ها و بررسی تصادفات جاده ای که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل برگزار شد افزود:برای کاهش تصادفات جاده ای استان لازم است ایمنی راه ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد پایین آمدن آمار تصادفات فوتی در جاده ها باشیم .

وی با اشاره به محورهای خطرناک استان اردبیل گفت: نقاط حادثه خیز جاده ای در این استان شناسایی شده وبرای رفع آن اقدامات لازم صورت می گیرد .
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: محور دیگر پرخطر و حادثه خیز استان محور پارس آباد - سربند – اردبیل است که بیبشترین تصادفات در این محور صورت می گیرد.

فهیمی رفع نقاط حادثه خیز جاده ای ،ایجاد مسیر جایگزین برای محور های پر خطر و فرهنگ سازی در مورد رعایت مقررات رانندگی از سوی مردم را ضروری خواند افزود: یکی از مولفه هایی که تاثیر بیشتری در کاهش تصادفات جاده ای می تواند داشته باشد رعایت مقررات راننگی از سوی رانندگان است که لازم است از طریق رسانه های جمعی در این مورد فرهنگ سازی صورت بگیرد .

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بااشاره به اصلاح نقاط پرخطر جاده کشت و صنعت مغان افزود: برای رفع نقاط پرخطر این جاده باید تدابیری اتخاذ شود و در صورت امکان برای مسیر جایگزین هم اقدام شود .

فهیمی با بیان اینکه قبل از فصل گردشگری باید اصلاح و ترمیم جاده ها انجام گیرد افزود: استان اردبیل یکی از استان های گردشگری در کشور مطرح است و لازم است بهسازی جاده ها در مناطق گردشگری در اولویت باشد .

موسی کنعانپور مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل هم در این جلسه بر ساماندهی و بازسازی نقاط حادثه خیز جاده ها تاکید کرد و گفت: تصادفات جاده ای با رفع نقاط حادثه خیز کاهش می یابد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    با سلام. من بعنوان کسیکه بومی این جاده در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی هست از خدایمان هست رانندگان اردبیل از مسیر جاده دیگر بروند چون اصلا رعایت قوانین نمیکنند پلیس هم کم هست. این محور در زنجان و استان آذربایجان شرقی هموار و صاف هست برعکس حوزه خلخال در استان اردبیل، ولی رانندگان مدام سبقت غیر مجاز میگیرند و تصادفات شاخ به شاخ اتفاق میفتد من خودم یکبار بخاطر سبقت غیر مجاز راننده روبه رو بخاطر عدم برخورد با انها به شانه خاکی راه زدم یعنی خیلی رانندگان این جاده بی حوصله هستند حال ما جاده را باید یا چهار بانده شود و یا محور مجهز به دوربین هوشمند شود و یا بکل تردد کامیون ممنوع شود. عدم صبر و حوصله مسافران متاسفانه حوادثتشدید کرده. که باید فرهنگ سازی شود. متاسفانه رانندگان تا ورود به جاده میکنند خیال میکنند به مقصد اردبیل رسیدند!! وبا سرعت و سبقت غیرمجاز جان خود و دیگران خطر می اندازند. لذا تا فرهنگ سازی نشود ایجاد جاده های متعدد دوطرفه هیچ فرقی در کاهش تصادفات نخواهد کرد. چون بیشتر تصادفات از نوع سبقت غیرمجاز و واژگونی بخاطر سرعت غیرمجاز هست