| کد خبر: 124238 |

رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی الگوی رانندگی

تین‌نیوز| وبلاگ محمد بخارایی-تاکنون اطلاعات 14000 نفر از رانندگان کشور برای ما ارسال‌شده است، برخی  به‌صورت خود اظهار و برخی از طریق انجمن‌ها و اصناف که این اطلاعات در اختیار داوران همایش قرارگرفته و پس از بررسی‌ها افراد برتر انتخاب خواهند شد.
 
 لوح تقدیرها درواقع شاخصی برای انتخاب رانندگان حرفه‌ای و بهره‌مندی از امکانات صنفی خواهد بود.
 
پس از برگزاری این جشنواره و ارزیابی رزومه‌های رانندگان توسط داوران مجرب حوزه ایمنی راه‌ها، ۳۰ نفر به‌عنوان رانندگان برتر انتخاب می‌شوند که ۱۰ نفر اول لوح طلایی دریافت می‌کنند و به‌عنوان چهره ملی معرفی خواهند شد.
 
در صورت استمرار برگزاری جشنواره‌های ایمنی، این لوح تقدیرها می‌توانند در آینده، شاخصی برای حمایت‌های بعدی به‌ویژه درزمینهٔ نوسازی ناوگان فرسوده و بیمه‌گذاری باشند و از طرف دیگر برای استخدام دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان راننده حرفه‌ای، موردپذیرش خواهند بود.
 
این موارد شامل سوابق و فعالیت حرفه‌ای، سوابق تخلفات رانندگی، بررسی وضعیت سانحه رانندگی، رفتار و انضباط فردی، تشویق و تقدیرنامه‌های دریافتی از سازمان‌ها، اخلاق حرفه‌ای، معاینه فنی و نگهداری ایمن وسیله نقلیه، اقدامات امدادی، کمک‌رسانی به مردم و سایر رانندگان، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در جهت توسعه ایمنی راه‌ها، دوره‌های آموزش مهارت حرفه‌ای، سلامت شغلی و حرفه‌ای و مشارکت‌های اجتماعی در جهت توسعه حمل‌و‌نقل ایمنی می‌شود.

از ۲۰ میلیون نفری که گواهینامه دارند یک‌میلیون نفر راننده ناوگان عمومی هستند که به سرمایه‌گذاری مالی و جانی در این عرصه می‌پردازند و رانندگان ناوگان عمومی در صورت عدم ایمنی آسیب‌پذیرترین افراد هستند.

 هدف ما از ابتدا ارتقای فرهنگ رانندگی و بازتعریف جایگاه رانندگان بود، ما تصور می‌کنیم اگر رانندگی و رانندگان جایگاه واقعی خود در جامعه را داشته باشند بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد و روزی خواهد رسید که احترام به قوانین و رعایت مسائل ایمنی تبدیل به یک ارزش خواهد شد.

خوشبختانه همان‌طور که قبلاً نیز عرض کردم استقبال خوبی از این همایش شد، این استقبال خوب هم از جانب شرکت‌کنندگان و هم مسئولین بود، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم حضور خواهند داشت و در طی مدتی که به دنبال برگزاری امور همایش بودیم و نمایندگان نهادهای مختلف ازجمله وزارت راه، وزارت کشور، راهداری و شهرداری عضو شورای سیاست‌گذاری این جشنواره شدند و ما را در این مهم یاری کردند.

این جشنواره ابتدا موردتوجه کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفت و به همکاری و پشتیبانی خانه حمل‌ونقل، پلیس راهور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی برگزار می‌شود.

باید توجه داشت که رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی الگوی رانندگی در سطح جاده و شهر‌ها هستند، زیرا بیشتر عمر و سرمایه خود را در حمل‌ونقل صرف می‌کنند و در صورت بروز اتفاق برای آن‌ها بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند. لذا وجدان عمومی بدهکار این عزیزان است و یکی از اهداف برگزاری جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای تبیین ارج و منزلت این عزیزان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.