| کد خبر: 124152 |

صادرات ۵ برابری روسیه به ایران

تین‌نیوز| کاردار اقتصادی سفارت ایران در روسیه گفت: صادرات ایران به روسیه یک پنجم صادرات روسیه به ایران است .

به گزارش صدا و سیما کاردار اقتصادی سفارت ایران در روسیه در همایش ارائه راهکارهای تجارت با روسیه که با حضور فعالان اقتصادی در گرگان برگزار شد، گفت : صادرات بین دو کشور ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ در حالت خوش‎بینانه بین یک‌میلیون و ۸۰۰ تا یک‌میلیون ۹۰۰ هزار دلار است. صادرات ایران به روسیه یک پنجم صادرات روسیه به ایران است
محمود مظفری افزود: از این میزان صادرات بین دو کشور ۳۰۰ میلیون دلار آن مختص به ایران و یک هزار و ۵۰۰ میلیون دلار سهم کشور روسیه است. مظفری بابیان اینکه صادرات روسیه به ایران پنج برابر کشور ایران است، افزود کرد: ۴۰ درصد صادرات روسیه به ایران را ماشین‎آلات و تجهیزات کشاورزی تشکیل می‎دهد.

وی گفت : ۱۰ درصد، فلزات ۱۰ درصد و مواد شیمیایی یک درصد و محصولات معدنی کمتر از سه‌دهم درصد صادرات روسیه به ایران در سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دهد.
مظفری با بیان اینکه مواد خام و غذایی ۷۶ درصد صادرات ما به روسیه را شامل می‎شود، افزود: پس از برجام توانستیم به لحاظ داخلی انسجام پیدا کنیم و به لحاظ اقتصادی در کشور آرامش داشته باشیم.

کاردار اقتصادی ایران در سفارت روسیه گفت: برجام سبب می‎شود تا روابط بین ایران و روسیه نزدیک‎تر شود وی افزود در سال جاری قرار است رییس جمهورایران به روسیه سفر کند و بیش از ۱۴۰ سند بین دو کشور امضاء خواهد شد.
مظفری افزود : تجار ایرانی در کشور روسیه دچار مشکلات ارزی نمی‌شوند چراکه از طریق بانک ملی به‌راحتی می‌توانند تبادلات ارزی خود را انجام دهند.

وی بابیان اینکه با مبلغ یک هزار و ۵۰۰ دلار می‎توان شرکت خود را در روسیه ثبت کرد، افزود: شبکه «ایران تودی» در کشور روسیه راه‌اندازی شده و به‌زودی به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشورمان به زبان روسی می‌پردازد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی گلستان هم همایش ارائه راهکارهای تجارت با روسیه گفت : متأسفانه خلأ دیده نشدن گلستان در کشور روسیه احساس می‌شود و یکی از مشکلاتی که تجار ما در این زمینه‌ دارند، زبان روسی است.
رمضان بهرامی پیشنهاد کرد : تدابیری برای احداث مدرسه زبان روسی در استان گلستان اندیشیده شود اتاق بازرگانی حاضر است در این زمینه هزینه‌های لازم را تقبل کند چراکه اگر زبان کشور مقصد تجارت را متوجه نشویم قطعا در تجارت دچار مشکل خواهیم شد .

وی گفت : حدود هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در گلستان وجود دارد اما تنها دو واحد تولیدی ما به روسیه صادرات دارد.
بهرامی افزود: رسالت اتاق بازرگانی فراهم کردن شرایط و بستر مناسب برای تجار گلستانی است و طی سه ماه گذشته ما با برقراری پرواز گرگان اوکتائو در این زمینه گام عملی برداشتیم
وی گفت : میگو و محصولات کشاورزی ظرفیت‌هایی است که می‌توان از گلستان به روسیه صادر شود .

 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.