| کد خبر: 12323 |

هدفگذاری کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده ای در لرستان / عمر ۳۰ ساله ناوگان مینی بوس استان

تین نیوز | معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: امسال هدف کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی کاهش 20 درصدی تلفات و خسارات تصادفات جاده ای در استان است.
 
مجید کیانپور شامگاه سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان با بیان این مطلب که زیرساخت های توسعه حمل و نقل پیش نیاز و اصلی ترین اولویت های توسعه اقتصادی هر منطقه هستند اظهار داشت: این زیرساخت ها همچنین نقش بسزایی در توسعه روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر منطقه دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه استان لرستان در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار دارد بیان داشت: استان لرستان به وسیله محورهای مواصلاتی که توسط چهارخطه ها به هم متصل می شوند و همچنین حمل و نقل ریلی و هوایی می تواند نقش بسزایی در توسعه راه های کشور داشته باشد.
 
توسعه فرودگاه خرم آباد برای انجام پروازهای خارجی
معاون عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: اهداف اولویت داری در بخش توسعه حمل و نقل لرستان اجرایی شده است که مهمترین آن ها در بخش توسعه چهارخطه ها، آزادراه ها، راه آهن و فرودگاه خرم آباد است که با اعتبارات ویژه ملی و استانی توسط استاندار لرستان پیگیری می شوند.
 
کیانپور افزود: چهار خطه های استان در پنج محور پیش بینی شده اند که امیدواریم بتوانیم آن ها را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم و همچنین در بخش فرودگاه محدودیت های قابل توجهی وجود داشت که برای توسعه آن 53 میلیارد تومان تخصیص داده شد و امیدواریم بتوانیم فرودگاه خرم آباد را برای پروازهای خارجی به ویژه پرواز مربوط به حجاج آماده کنیم.
 
وی اظهار داشت: آزادراه اراک - خرم آباد حلقه مفقوده ای در کریدور شمال به جنوب بود که با پیگیری استاندار لرستان اواسط دی ماه سال گذشته قرارداد آن با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شد که پیش بینی می شود در کمتر از سه سال این آزادراه به بهره برداری برسد.
 
معاون امور عمرانی استانداری لرستان به توسعه حمل و نقل ریلی در استان لرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد راه آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک یکی از اولویت های اساسی ما بود که کار اجرایی  قطعه خرم آباد - دورود توسط قرارگاه خاتم الانبیاء شروع شده است.
 
هدفگذاری کاهش 20 درصدی تلفات و خسارات جاده ای در لرستان
کیانپور یکی از اولویت های حمل و نقل استان را استفاده از سیستم کنترل هوشمند جاده ای دانست و بیان داشت: در شاکله حمل و نقل استان سیستم های هوشمند جاده ای یکی از اولویت هایی است که با نظارت پلیس راه استان می تواند در کاهش تلفات انسانی و خسارت بسیار موثر باشد.
 
وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته در لرستان حدود 9.7 درصد کاهش تلفات جاده ای داشتیم و با توجه به هدفگذاری 10 درصدی که در کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی داشتیم تقریبا تا 97 درصد توانستیم به هدف خود دست پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: امسال نیز هدف این کارگروه کاهش 20 درصدی تلفات و خسارات تصادفات جاده ای در محورهای ارتباطی استان است که امیدواریم با همکاری مدیر کل جدید حمل و نقل و پایانه های استان و پلیس راه استان این کاهش را داشته باشیم.
 
سن ناوگان مینی بوسرانی لرستان 30 سال است
معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان این مطلب که تابستان گذشته حوادث جاده ای بیش از میانگین کشوری در لرستان اتفاق افتاد عنوان کرد: فرماندهی پلیس راه استان، پلیس راهور و نیروی انتظامی، هلال احمر و علوم پزشکی همکاری ویژه ای در بحث کنترل حوادث را در سالجاری داشته اند که امیدواریم با همکاری مسئولان در ستاد سفرهای تابستانی و کارگروه مربوطه بتوانیم درفصل سفرهای تابستانی حوادث جاده ای را به حداقل ممکن برسانیم.
 
کیانپور بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل استان لرستان تاکید کرد و گفت: سن ناوگان مسافربری استان لرستان حدود هشت سال است و میانگین کشوری 12.8 است و همچنین در بخش مینی بوس سن ناوگان لرستان 30 سال است درحالیکه میانگین کشوری آن 25.3 است.
 
وی با بیان اینکه سن ناوگان تاکسی برون شهری لرستان 9 سال است، افزود: در بخش جابجایی مسافر سهم کشوری 211 میلیون نفر بوده که سهم لرستان از این میزان حدود شش میلیون نفر است که امیدواریم شاهد افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر را در استان لرستان باشیم.
 
معاون عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: از مجموع  380 میلیون تن بار جابجا شده در کشور پنج میلیون تن آن توسط استان لرستان صورت گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.