| کد خبر: 12313 |

در گفتگوی عضو اتاق فکر شهرداری تهران با تین‌نیوز عنوان شد:

◄ اولویت سرمایه‌گذاری، توسعه حمل و نقل همگانی باشد

تین نیوز | عضو اتاق فکر شهرداری تهران گفت: در حال حاضر شبکه حمل و نقل عمومی ضعیف است و اگر همچنان به توسعه بزرگراه ها بیاندیشیم بر مشکلات افزوده خواهد شد، پس باید در وهله اول تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل همگانی باشد.

شاهرخ ظهراب‌زاده در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به گسترش بزرگراه ها در تهران اظهار کرد: اگر هدف ما جابه جایی هر چه بیشتر خودرو است باید بزرگراه بسازیم و در کنار آن پارکینگ ها را افزایش دهیم و خیابان ها را دو طبقه کنیم.

وی ادامه داد: اما اگر هدف ما جابه جایی شهروندان است، می توان با استفاده از یک وسیله نقلیه عمومی مانند اتوبوس که به اندازه دو تا سه خودرو شخصی فضا اشغال می کند، 60 شهروند را جا به جا کرد که هزینه کمتری را هم در بر خواهد داشت.

عضو اتاق فکر شهرداری تهران با بیان اینکه در هر صورت باید تعادل را حفظ کنیم، افزود: کرد: از طرفی نمی توان گفت که کسی نباید از وسایل نقلیه شخصی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: تهران در مقایسه با دیگر کلانشهر ها از جمله لندن که از نظر فضا و گنجایش به تهران شبیه است، بزرگراه های بیشتری دارد، در حالی که مسئولان لندن بیشتر روی افزایش وسایل حمل و نقل همگانی سرمایه گذاری کرده اند.

با گسترش بی رویه بزرگراه ها تعادل را بر هم زده ایم
ظهرابزاده یادآور شد: ما با گسترش بی رویه بزرگراه ها تعادل را بر هم زده ایم و توسعه بزرگراه ها بیش از نیاز معقول بوده و از سوی دیگر توسعه حمل و نقل عمومی هم کمتر از حد معقول بوده است.

وی ادامه داد: دو طبقه شدن بزرگراه صدر با این اثر جانبی همراه بود که باعث شد توسعه خط 3، 6 و 7 مترو به کندی پیش رود.

این کارشناس حمل و نقل در پایان تصریح کرد: از طرفی می گویند بنزین پاک شده در حالی که بنزین، ممکن است آلایندگی کمتری داشته باشد اما نمی تواند پاک باشد، از سوی دیگر هر چقدر که شاهد افزایش توزیع بنزین یورو 4 باشیم، به موازات آن تعداد خودروهای شخصی هم رو به افزایش است. بنابراین وضعیت ما روز به روز بدتر خواهد شد و مشکل ترافیک و آلودگی هوا همچنان باقی خواهد ماند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدی فرد 0 0

    فکر می‌کنم اگر مسئولین تصمیم‌گیرنده در این خصوص، خودروی شخصی سوار نبودند و از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفرهای درون‌شهری استفاده می‌کردند، توجه بیشتری به توسعه حمل و نقل عمومی می‌شد. پیشنهاد می‌کنم که جناب شهردار از معاونین و مشاورین‌ و کارشناسان‌شان در حوزه حمل و نقل بخواهند که نیمی از هفته را با خودروی شخصی و نیمی دیگر را با استفاده از حمل و نقل عمومی در داخل شهر رفت و آمد کنند تا از نزدیک بازخورد تصمیم‌گیری‌شان را شاهد باشند.