نظرها و خبرها◄اتصال ریلی ایران و ترکمنستان و حکایت راه آهن گرگان به اینچه برون
تین نیوز | آبان ماه امسال "عبدالرضا چراغعلی" عضو شورای شهر گرگان در گفت و گو با یکی از خبرگزاریها در خصوص راه آهن گرگان به اينچه برون گفته بود " اينكه مسئولين اعلام كردند پروژه راه آهن گرگان به اينچه برون افتتاح شده، توهين به افكار عمومی است. عدهای از مسئولين در حالی اين پروژه را افتتاح كردند كه برخی مسيرها ريل كشی نشده و هيچ ايستگاهی جهت توقف قطار تعيين نشده است. افتتاح اين پروژه تنها يك مانور نمايشی بوده و خيلی از مسيرهای ريل كشی شده نيز نياز به اصلاح هندسی دارد و اين مسير اصلا قابل استفاده و بهره برداری نيست".
اما چند روز پیش "حسین عاشوری" معاون راه آهن از اتصال ریلی ایران به ترکمنستان در 9 ماه آینده خبر داد.
با توجه به خبر اعلام شده، این پرسش وجود دارد که آیا در 9 ماه آینده کمبودهای ایستگاه اینچه برون برطرف می شود؟
1- اتصال ریلی ایران به ترکمنستان در 9 ماه آینده
تین نیوز | شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...معاون راهآهن با بیان اینکه اتصال ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در راستای ایجاد و تکمیل کریدور شمال – جنوب در شرق دریای خزر است، گفت: یکی از خطوط موثر در ترانزیت و جابجایی بار، خطوط ریلی ایران است.
"حسین عاشوری" گفت: حداکثر ظرف 9 ماه آینده شبکه ریلی کشورمان به ترکمنستان متصل میشود...
مطلب کامل
نظر |در سایت ایستگاه اینچه برون هنوز تاسیسات تعویض بوژی آماده نشدهاست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۸ در مورد این مطلب:
اتصال ریلی در كشور در چند ماه آتی فراهم می شود ولی در سایت ایستگاه اینچه برون هنوز تاسیسات تعویض بوژی آماده نكردهایم و خطوط ایستگاهی هم تكمیل نشده است.
2- پیگیری حقوق و وعده های کارکنان "بالاست" و وعده مدیرعامل برای حل مشکلات/ اعتراض "بالاست" فرو می نشیند؟
تین نیوز | یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ... در پی اعتراضات کارکنان شرکت بالاست طی روزهای گذشته، در خصوص بازگشت پرسنل رسمی به شرکت راه آهن و سایر حقوق و مزایای خود، مدیر عامل بالاست، طی نشستی با نمایندگان کارکنان تلاش کرده است تا اعتراض آنها را فرونشاند.
نشست مدیر عامل شرکت بالاست با نمایندگان شاغل رسمی و روزمزد دائم برای حل مشکلات پرسنل، عدم پذیرش صندوق بازنشستگی برای صدور احکام جدید کارگزینی و لحاظ شدن بن کارگری و تفاوت تطبیق در احکام صادر شده فعلی برگزار شد...
مطلب کامل
نظر |شرکت بالاست، خصوصی است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۸ در مورد این مطلب:
شرکت بالاست از شرکت های قدیمی راه آهن است که حالا به بخش خصوصی واگذار شده است و تصور میکنم به قیمت پایینی هم واگذار شد. پروژههای خوبی هم در دست دارد. به نظر میرسد مدیریت شرکت دنبال اهداف دیگری است وگرنه چرا شرکت تراورس با اینکه چندین برابر این شرکت است، دارد خودش را جمع و جور میکند و این شرکت حتی پاسخگوی پرسنل خود نیست؟ و کاری کرده که پرسنل بروند در مقابل مجلس و ... تجمع کنند؟ همه میدانند بازگشت پرسنل به راه آهن قطعا مقدور نیست و قرار بر سبک سازی دولت است. بنابر این به نظر من بهتر است بالاست خودش این قضیه را جمع و جور کند. تجمع و ... جواب برعکس هم
دارد...!
3- ترک تشریفات مناقصه راهآهن گرگان-مشهد/ آغاز عملیات ساخت از هفته آینده
تین نیوز | دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...در جلسه شب گذشته مسئولان دولت و مجلس درباره خط آهن گرگان-بجنورد-مشهد، صورتجلسهای تعیین و مقرر کردند ترک تشریفات مناقصه این پروژه از سوی هیأت دولت به تصویب برسد و با عاملیت بانک ملی و از طریق بانک مرکزی، اقدام لازم برای فاینانس این راهآهن انجام شود.
در جلسه مشترک شب گذشته با حضور نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور و نماینده شرکت عمران آستان قدس رضوی (پیمانکار منتخب ساخت راهآهن گرگان - بجنورد - مشهد)، تصمیمگیری نهایی برای ادامه عملیات راهآهن گرگان - بجنورد - مشهد انجام شد...
مطلب کامل
نظر |پروژهای در اولویت 25
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۳در مورد این مطلب:
1 - اگر منبع فاینانس و تضمین بازپرداخت اقساط آن از سوی دولت یا نهادهای مربوط به دولت یا خزانه دولتی نباشد در انجام پروژه در زمان فعلی مشکلی که نیست هیچ بایستی به نمایندگان و دست اندرکاران مربوطه کمک نمود تا این طرح و هر گونه طرح مشابه دیگر که منابع مالی اش و تضامینش از بیت المال نباشد، هر چه زودتر اجرایی گردد!
2- در هر صورت و هر شکلی که منبع فاینانس یا بازپرداخت آن به هر نحوی از انحا از سوی دولت و یا بیت المال یا نهادهای ذیربط آن باشد و تضمین گردد سوال در اولویت زمانی انجام پروژه حق مسلم افکار عمومی و کارشناسان می باشد.
3- از حدود 40 طرح پروژه ساخت خطوط ریلی در کشور شامل پروژه فوق که در افق زمانی 15 سال آینده همه آنها لازم میباشد بنا به نظر کارشناسان مجرب مربوطه که اولویت بندی نمودهاند طرح فوق در اولویتهای بعد از 25 قرار دارد.
4- نمایندگان محترم 5 استان میتوانند از ابزارهای قانونی خود استفاده نمایند و نظر خود را به جلو ببرند
اما اقناع کارشناسان در اولویت زمانی فعلی پروژه فوق خیلی بعید است. به خصوص وقتی پای مقایسه با دیگر پروژههای خیلی ضروری ساخت خطوط دوم و خطوط جدید دیگر ریلی و همزمان کمبود منابع مالی برای اجرایی کردن همه آنها زمان محدود پیش میآید.
4- تامین 600 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن گلستان
تین نیوز | چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث راه آهن گلستان تا کنون 600 میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.
سلیمان عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گفت: در دولت قبلی مساعدتهایی انجام شد و قرار شد با فروش شرکت مهاباد استان قدس رضوی هزینه آن را صرف راه اهن گنبد شود که در دولت جدید هزینه شرکت مهاباد که بیش از راه اهن بوده است متوقف شده و تا کنون اعتبار جذب شده از محل 6 درصد این هزینه است...
مطلب کامل
نظر |پروژه مشهد بجنورد گرگان با این وضعیت بودجه اولویت اجرایی ندارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۵در مورد این مطلب:
آقای نماینده مجلس صحبت نكن، عمل كن. سیاسی بازی شما بر خلاف اقتصاد مقاومتی است. پروژه مشهد بجنورد گرگان با این وضعیت بودجه اولویت اجرایی ندارد ولی شما و دوستانتان با طرح استیضاح وزیر را مجبور كردید. این پول باید خرج گرگان اینچه برون، رشت انزلی آستارا و چابهار زاهدان شود. این اقتصاد مقاومتی است.
با فشار شما و امثال شما كلنگ هزاران كیلومتر ریل گذاری بر زمین زده شده و خاك می خورند.
5- جایگاه حمل و نقل در میان 500 شرکت برتر ایرانی سال 91/ غلبه خودرو بر هواپیما، کشتی و قطار
تین نیوز | دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...در رتبه بندی 500 شرکت برتر ایران در سال 91، شرکت های خودروسازی و خدمات خودرو، جایگاه بهتری نسبت به سایر مدهای حمل و نقل کسب کردند.
سازمان مدیریت صنعتی، به تازگی و برای شانزدهمین سال متوالی، نتایج انتخاب 500 شرکت برتر ایرانی را اعلام کرده است. نتایج این بررسی موسوم به IMI-100 در قالب پنج گروه صدتایی اعلام میشود و بدین ترتیب شرکت های برتر کشور برمبنای میزان فروش (سال مالی گذشته) معرفی میشوند...
مطلب کامل
نظر | تضعیف فعالان صنعت ریلی به دلیل آشفتگیهای بخش ریلی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲-۱۲-۱۳در مورد این مطلب:
آشفتگیهای بخش ریلی در سالهای گذشته موجب تضعیف و افول فعالان توسعه و بهرهبرداری این بخش شده و اغلب شرکتهای بزرگ این بخش هیچ حمایت و همراهی ندارند و متولیان امر باید برای ادغام و توسعه کارآمد این شرکتها (مشابه صنایع خودرو و هواپیمایی) اقدامات و تمهیدات گستردهای لحاظ نمایند تا به تدریج فعالان خصوصی این صنعت احیا و تقویت شوند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.