| کد خبر: 12089 |

اختصاص حدود ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط یک متروی اصفهان

تین نیوز | عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال برای خط یک متروی اصفهان حدود 720 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
عباس حاج رسولیها با اشاره به اینکه ارتباط جواد شعرباف مدیرعامل پروژه قطار شهری و حومه اصفهان با مدیریت استان، شهر و کشور فعال است، اظهار کرد: اصفهان یک شهر تاریخی است و اکثر مسیر‌های خطوط متروی اصفهان با مباحث میراثی مواجه می‌شوند.
 
وی به تصویب مسیر‌های متروی اصفهان در شورای عالی ترافیک کشور اشاره کرد و ادامه داد: مسیر‌های خط دوم و سوم متروی اصفهان به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه فاز عملیاتی این دو خط نیز در اسرع وقت انجام می‌شود، تصریح کرد: در تمام خطوط متروی اصفهان بحث میراث فرهنگی وجود دارد و دو ایستگاه متروی اصفهان در میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب به عنوان نقطه بحرانی مباحث میراثی پیرامون راه‌اندازی خط یک متروی اصفهان محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی این دو ایستگاه حداقل دو سال طول می‌کشد، اضافه کرد: مگر اینکه این دو ایستگاه را رها کنیم و پس از دریافت مجوز‌های لازم از سوی میراث فرهنگی در اسرع وقت نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های میدان امام حسین (ع) و انقلاب اقدام کنیم.
 
حاج رسولیها با اشاره به اینکه امسال برای خط یک متروی اصفهان حدود 720 میلیارد تومان بودجه و اعتبار در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: امسال در بودجه شهرداری اصفهان 150 میلیارد تومان بودجه نقدی و 75 میلیارد تومان بودجه غیر‌نقدی در نظر گرفته شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه همچنین مقرر شده است که 150 میلیارد تومان برای خط یک متروی اصفهان به فروش برسد، افزود: 150 میلیارد تومان وام نیز از صندوق توسعه ملی برای این خط در نظر گرفته شده و 94 میلیارد تومان نیز از بودجه‌های دولتی برای راه‌اندازی این خط اختصاص می‌یابد.
 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امسال از نظر بودجه‌ای برای متروی اصفهان با مشکل مواجه نیستیم، گفت: تا پایان امسال بخشی از خط یک متروی اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.