| کد خبر: 12062 |

فرماندار مشهد:

هیچ شکایتی از سرویس مدارس در سال تحصیلی‌٩٢ - ٩٣ به فرمانداری نشده است

تین نیوز | فرماندار مشهد گفت: در سال تحصیلی‌٩٢-٩٣ هیچ شکایتی از سرویس‌های مدارس به فرمانداری نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تاکسیرانی مشهد، حسن موحدیان در جلسه کارگروه ماده‌١٨ سرویس مدارس اظهار کرد: من به‌ عنوان فرماندار مشهد جلسات بسیاری برگزار می‌کنم، اما به جرئت می‌توانم بگویم یکی از جلساتی که بهبود مستمر داشت، همین موضوع سرویس مدارس بود.

وی گفت: ما در سرویس مدارس مشکلاتی داشتیم، اما با وجود افراد منطقی، تحصیلکرده و پرتلاش این مشکلات حل شد و امروز یک کارگروه منسجم داریم.

فرماندار مشهد افزود: همیشه مردم در مقابل مشکلات حل‌نشده در‌نهایت به فرمانداری مراجعه می‌کنند که خوشبختانه هیچ شکایتی در این خصوص به فرمانداری نرسیده است، چون همه اعضا، تابع قانون هستند و قانون، فصل‌الخطاب آن‌هاست.

موحدیان اظهار داشت: ما هنوز به اوج نرسیده‌ایم و خیلی از کارهایمان مانده است، پس نباید کار را تمام شده دانست‌ و در همین حد باقی بمانیم.

فرماندار مشهد عنوان کرد: پلیس راهور باید علامتی برای سرویس‌های مدارس مشخص کند تا برای دانش‌آموزان، رانندگان دیگر، مدارس و والدین قابل شناسایی باشد.

ارائه آموزش فرهنگ شهروندی در سرویس مدارس
عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: باید برنامه‌ریزی لازم برای ارائه آموزش‌ فرهنگ شهروندی به دانش‌آموزان در سرویس مدارس انجام شود.

غلامحسین صاحبی افزود: در طول چند سال گذشته حرکت‌های خوبی در زمینه سرویس مدارس انجام شده و آسیب‌ها به ترتیب در حال کم شدن است.

وی افزود: باید کلاس‌های آموزشی و فرهنگی برای رانندگان برگزار شود و دانش‌آموزان باید فرهنگ شهروندی را در این سرویس‌ها یاد بگیرند.وی‌ تاکید کرد: باید تلاش شود تا حد‌ممکن از رانندگان خانم برای سرویس‌دهی به دختران دانش‌آموز استفاده شود.

صاحبی همچنین از آمادگی شورای اسلامی شهر مشهد برای کمک در جهت بهبود سرویس مدارس خبر داد.

افزایش ٢٥‌درصدی تعرفه سرویس‌ مدارس
مدیر کل آموزش‌ و‌ پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد می کنیم در سال تحصیلی آینده تعرفه سرویس‌های مدارس حداکثر ٢٥‌درصد افزایش یابد.

سید‌جواد حسینی اظهار داشت: زحمات زیادی در طول سال‌های گذشته کشیده شده است و رضایت‌نسبی همه مردم و مسئولان به‌دست آمده، اما ما بر آنچه انجام شده است هیچ‌گاه متوقف نخواهیم شد.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در محیط سرویس مدارس به صورت پنهان و آشکار آموزش می‌بینند، ادامه داد: باید بسته‌ای آماده کنیم و به مدیران مدارس آموزش دهیم تا آن‌ها نیز موظف شوند رانندگان سرویس‌های مدارس را آموزش دهند.

وی آمادگی آموزش‌ و‌ پرورش را برای همکاری با شهرداری مشهد در زمینه تهیه سی‌دی‌های مخصوص با محتوای خاص و پرفایده برای سرویس‌های مدارس اعلام کرد.

فقط دو تصادف در سرویس‌های مدارس رخ داده است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال گذشته فقط دو ‌مورد تصادف در سرویس‌های مدارس مشهد رخ داده است.

حمیدرضا گرایلی افزود: درست است که نظارت بر سرویس مدارس از سوی سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد و پلیس راهور صورت می‌پذیرد؛ اما امکانات این سازمان‌ها پاسخ‌گوی حجم سنگین مدارس و دانش‌آموزان مشهدی نیست و خود اولیا  نیز باید بر روند ارائه خدمات نظارت داشته باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.