| کد خبر: 119993 |

۳۶۰ کیلومتر بزرگراه در زنجان در دست افتتاح و اجرا است

تین‌نیوز| وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان زنجان در دست افتتاح و یا اقدام داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شهرستان ابهر، ابراز امیدواری کرد، عملیات ساخت این بیمارستان تا پایان امسال به اتمام برسد.  

وی با اعلام اینکه در جریان سفر خود به استان زنجان از شبکه های ریلی و راهی استان بازدید داشته است، افزود: از محورهای مربوط شهرهای زنجان، خدابنده و ابهر  و نیز از بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی الغدیر ابهر بازدید داشته ام.
آخوندی با بیان اینکه دهه فجر امسال برنامه های خوبی در سطح کشور داشته ایم داشته ایم، تصریح کرد: در دهه فجر امسال حدود ۳ هزار کیلومتر جاده با سطح سرویس های مختلف و با اعتباری بالغ بر ۱،۸۱۵ میلیارد تومان  سرمایه گذاری در سطح کشور، افتتاح و آماده بهره برداری داشته ایم.

آخوندی، موقعیت استان زنجان را بدلیل راه های ارتباطی آن با ۷ استان دیگر را در شبکه حمل و نقل بسیار استراتژِک خواند و تاکید کرد: امسال پروژه های مهم ریلی و جاده ای فراوانی در استان زنجان داشتیم.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر افتتاح ایستگاه جدید راه آهن  زنجان، افزود: در پروژه های ریلی، عمده ترین کار دولت، پروژه خط دوم ریل قزوین به زنجان می باشد که با اعتباری در حدود ۵۵۰ میلیارد تومان  در ۴ قطعه صورت گرفته و با سرعت خوبی که دارد امیدواریم در سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پروژه های حوزه راه، تصریح کرد: در استان زنجان ۳۶۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی در دست اقدام و یا افتتاح داریم که طول بسیار زیادی است.
آخوندی با اشاره به محور زنجان، بیجار، گفت: در این پروژه ساخت ۳۵ کیلومتر را داریم  و با احتساب ساخت ۱۰ کیلومتری که بنده دستور ان را صادر کردم، امیدواریم تا شهریور سال آینده به بهره برداری برسد .

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۲۰ کیلومتر از محور دندی مورد بهره برداری قرار گرفته است، یادآور شد: این محور ۱۰ کیلومتر در دست احداث داشته و با دستور شروع ۲۵ کیلومتر دیگر از این محور سال آینده به بهره بردرای خواهد رسید.
آخوندی محور ۷۰ کیلومتری سلطانیه، خدابنده و همدان را پروژه بسیار بزرگی دانست و افزود: این محور جزء پروژه های اقتصاد مقاومتی بوده و با پایان ۲۵کیلومتر باقی مانده آن، محور زنجان به خدابنده به صورت بزرگراه خواهد بود.
وی گفت: محور زنجان طارم برای طارمی ها بسیار مهم بوده که ۴۵ کیلومتر ان مورد بهره برداری قرار گرفت و ۳۵ کیلومتر هم از این محور در دست احداث می باشد.

وزیر را ه و شهرسازی محور قیدار به ابهر را دارای توجیه فنی دانست و تاکید کرد: با بررسی هایی که انجام دادیم دستور عملیات ان را صادر کرده ایم.
آخوندی با  اعلام اینکه با وجود تنگاهای مالی دولت، پروژه های خوبی در استان زنجان به بهره برداری رسیده اند، افزود: امیدواریم بیمارستان ۲۳۵  تختخوابی ابهر با رشد بالای ۹۵ درصدی که دارد، تا پایان امسال و با همکاری وزارت بهداشت و درمان تجهیز شده و به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام حمایت از پروژه پل سیدالشهدای زنجان یادآور شد: در قالب بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهر زنجان، پروژه بزرگی به نام دلجویی را در زنجان شروع کردیم که امیدواریم به توسعه شهر  زنجان کمک کند.
آخوندی آخرین برنامه کاری خود را بازدید از کارخانه تولید واگن ایریکو اعلام کرد و گفت: با این کارخانه قراردادی در حدود ۱۵۰ اتوبوس ریلی داشتیم که سال های پیش متوقف شده بود و با حلمشکلاتی که با کره ای ها داشتیم و اطمینان خاطری که این کارخانه به ما داد، سال آینده ۷۸ اتوبوس ریلی در اختیار شبکه ریلی کشور قرار خواهد گرفت.

وی با علام اینکه شرکت ایریکو با پروانه بهره برداری کره ای ها در سطح فناوری بسیار بالایی قرار دارد، تاکید کرد: این کارخانه می تواند هم از نظر افزایش فناوری و هم از جهت ارائه واگن با استانداردهای بین المللی برای شبکه ریلی بن شهری و حومه ای و مترو موثر باشد.
آخوندی با اعلام حمایت از تولید کننده های واگن در داخل کشور یادآور شد: از کارخانه هایی که توان مالی و فنی داشته باشند حمایت خواهیم کرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.