| کد خبر: 119934 |

اخبار خوش خودرویی در راه است

تین نیوز| روز گذشته در حالی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از اخبار خوش خودرویی خبر داد که به گفته برخی از منابع رسمی، قرارداد سه شرکت رنو، بنز و فولکس واگن تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد. ساسان قربانی روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو برپا بود با اعلام اینکه در دو هفته آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو در راه است، اظهار کرد: به‌طور قطع تا پایان سال برخی قراردادهای خودرویی به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی با بیان اینکه بسیاری از قراردادهای خودرویی در مقطع تصمیم‌گیری نهایی قرار دارد، افزود: در چهارمین همایش امسال صنعت خودرو 400 شرکت خارجی حضور دارند، همچنین فرانسه با یک هیات 100 نفره به این همایش می‌آید. غیر از فرانسه کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، کره و چین هم حضور دارند. قربانی با تاکید بر اینکه قطعه‌سازان داخلی برای گسترش همکاری‌های خود با خودروسازان فرانسوی در حال مذاکره هستند، افزود: برخی از این قطعه‌سازان مذاکرات خود را نهایی کرده‌اند. وی اظهار کرد: بنده اطلاع خاصی از میزان سرمایه‌گذاری‌ها ندارم فقط به‌صورت کلی می‌دانم که مذاکرات در حال انجام است و به‌زودی به نتیجه خواهد رسید. قربانی با اعلام اینکه خودروسازان در حال مذاکره با فولکس واگن، ولوو، اسکانیا، فیات، بی‌ام‌و و بنز هستند، تصریح کرد: باید قبول کنیم امروز شریک تجاری صنعت خودروی ایران فرانسوی‌ها هستند.

قربانی با اعلام اینکه در روز اول این همایش استراتژی‌های صنعت خودرو بیان می‌شود، گفت: قرار است در روزهای بعد روند مذاکرات شرکت‌های خارجی با شرکت‌های داخلی تکمیل و حتی احتمال اینکه برخی از این مذاکرات به نتیجه برسد بسیار زیاد است. مجتبی نظری، رئیس شورای هماهنگی چهارمین همایش صنعت خودرو نیز در واکنش به انتقادات خبرنگاران مبنی‌بر اینکه انجمن قطعه‌سازان معتقد است هنوز هیچ قراردادی میان قطعه‌سازان داخلی با فرانسوی‌ها برای تولید محصولات مشترک پژو تنظیم نشده است، گفت: من این موضوع را تکذیب می‌کنم؛ چراکه هم‌اکنون قطعه‌سازان در حال مذاکره با شرکای فرانسوی خود هستند. وی افزود: به‌عنوان نمونه پروژه ساخت گیربکس اتوماتیک با همکاری شرکت پانچ بلژیک امروز آغاز می‌شود و قرار است این گیربکس‌های اتوماتیک در محصولات دنا و ساینا تست و در این خودروها مورد استفاده قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.