| کد خبر: 119918 |

کاربرد عجیب سوله‌های بحران در شهر تهران

تین‌نیوز| رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از تغییرکاربرد سوله‌های مدیریت بحران پایتخت و واگذاری تعدادی از آنها به استودیوی پخش چند برنامه تلویزیونی خبر داد.

 
رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست در توئیتر خود نوشته ‌است: «به نظر شما محل استودیوی این برنامه‌های صدا و سیما کجاست؟» او در پاسخ به این سوال با نام‌بردن از تعدادی از برنامه‌های تلویزیونی عنوان کرده که محل استودیو این برنامه‌ها، سوله‌های مدیریت بحران در پنج منطقه تهران است. به گفته رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر، سوله‌های مدیریت بحران در مناطق 2،3،4،5 و 12 محل ضبط برنامه‌های تلویزیونی شده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» حافظی اوایل سال جاری نیز برای اولین بار نسبت به تغییر کاربرد سوله‌های مدیریت بحران به شهرداری تذکر داده بود. او اوایل سال جاری با تاکید بر خارج از چارچوب عمل کردن شهرداری تهران درخصوص استفاده از سوله‌های بحران عنوان کرده بود که هم اکنون این سوله‌ها به مدرسه، حوزه علمیه و محل بازی کودکان تغییر کاربری داده شده است. تغییر کاربرد سوله‌های بحران در حالی است که مطابق مصوبه شورای شهر تهران، این سوله‌ها مکانی برای انبار تجهیزات فاسدنشدنی و استفاده آن در زمان‌های بحران است.

اما در حال حاضر به گفته برخی از اعضای شورای شهر تهران فضای خالی در این سوله‌ها وجود ندارد. کارشناسان شهری یکی از دلایل تغییر کاربرد سوله‌های بحران را کمبود شدید سرانه‌های خدماتی، آموزشی و تفریحی در مناطق مختلف شهر می‌دانند. با این وجود به نظر می‌رسد تغییر کاربرد سوله‌های بحران سبب می‌شود در زمان بحران نتوان از آنها استفاده کرد. به موجب همین انتقادات اعضای شورای شهر، اوایل سال جاری طرحی در پارلمان محلی پایتخت به تصویب رسید که مطابق با آن مدیریت سوله‌های مناطق از شهرداری‌های مناطق به سازمان مدیریت بحران شهر تهران واگذار شد. اما تغییر کاربرد اخیر این سوله‌ها نشان از احتمال اجرا نشدن این طرح دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.