| کد خبر: 118234 |

آغاز پروازهای همدان - تهران تا پایان سال

تین‌نیوز| در دیدار استاندار همدان با مدیر عامل شرکت هواپیمایی پویا بر آغاز پروازهای همدان - تهران تا پیش از پایان سال و مطالعه و ایجاد شرایط حمل بار هوایی بخصوص محصولات کشاورزی به روسیه از همدان توافق شد.


به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت در دیدار با علی محمدی بخش، مدیر عامل و چند تن از مدیران شرکت هواپیمایی پویا گفت: همدان به واسطه داشتن یک هزار 800 اثر تاریخی، فرهنگی و توریستی از منظر گردشگری مهمترین استان در کشور است.

وی از دیگر مزیت های گردشگری همدان به آب و هوای همدان چهار فصل، وجود بزرگترین غار آبی جهان ، قرار گرفتن شهر جهانی سفال در همدان و وجود بهترین شرایط توسعه ای را ذکر کرد.

استاندار همدان با ذکر اینکه پروازهای همدان نیازمند تقویت است گفت: با توجه به نهایی شدن برجام که زمینه رفع مشکل هواپیما را به همراه داشته باید تلاش شود شمار پروازهای همدان افزایش یابد.

نیکبخت پیشنهاد داد: ابتدا برقراری پرواز همدان - تهران سپس نیازهای استان همدان برای پرواز به مشهد و برقرای پرواز به دیگر استانها و عتبات عالیات فراهم شود.

وی اظهار کرد: مردم همدان بسیار مشتاق پرواز به عتبات عالیات هستند که اگر پرواز بصورت منظم برقرار باشد به طور حتم مسافر نیز خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه از حمل و نقل بار با هواپیما از همدان استقبال می شود گفت: روسیه بهترین فرصت برای افزایش صادرات بوده بنابراین همدان در غرب کشور می توانند نیازهای روسیه را تامین کند.

استاندار همدان افزود: سفیر ایران در روسیه می تواند کمک مؤثری در برقراری این پروازها باشد و هم اینک یک شرکت آلمانی و روسی از طرف سفارت ایران در روسیه به همدان معرفی شد.

نیکبخت اضافه کرد: استان از هرگونه همراهی با شرکت هواپیمایی پویا دریغ نمی کند چون برقراری پرواز همدان - تهران برای این استان بسیار مهم بوده چون در تقویت رویکرد گردشگری استان موثر است.

وی یادآوری کرد: علت استقبال اندک شهروندان از پروازهای همدان - تهران در گذشته برنامه نامناسب پرواز بود درحالیکه پرواز باید منظم و برنامه ریزی شده باشد.

وی اظهار کرد: این استان ظرفیت های مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی منطقه با پروازهای باری دارد.
مدیر عامل شرکت هواپیمایی پویا نیر گفت : پرواز هواپیماهای این شرکت به 5 قاره جهان برقرار است و مطالبه این شرکت حمایت همه جانبه مسئولان استانی برای برقراری منظم پروازها است.

علی محمدی بخش افزود: در سه سال گذشته کمترین تاخیر را در پرواز داشته ایم چون به لحاظ نظم، دقت و پرواز با برنامه ‌، بخش های حمل و نقل آزاد راهی و راه آهن قابل رقابت با صنعت هواپیمایی نیستند.

وی اضافه کرد: در استان همدان همه همدل و علاقمند به برقراری پروازها هستند و تمام مولفه ها و زیرساختها لازم برای انجام پرواز فراهم است.

وی گفت: تا 3 هفته آینده جدول زمانبندی و تا قبل از عید برنامه پروازها را ارائه کرده و با همکاری یکدیگر این برنامه ها اجرایی می شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.