| کد خبر: 118233 |

رقم دیه و خسارت آتش‌نشانان پلاسکو اعلام شد

تین‌نیوز| با توجه به اینکه آتش نشانان مشمول بیمه مسئولیت سازمان آتش نشانی هستند قرار است به خانواده هر یک از آتش نشانان شهید معادل یک دیه کامل (۱۹۲ میلیون تومان) پرداخت شود همچنین میزان بیمه عمر آتش نشانان ۷۵ میلیون تومان و میزان بیمه حوادث آنها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان است که به نظر می رسد با توجه به گستردگی عظیم این حادثه سقف این رقم برای آتش نشانانی که به شهادت رسیدند، در نظر گرفته شود.
 
یکی از مهم ترین سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از افراد در جامعه را درگیر خود کرده، موضوع پوشش های بیمه ای آتش نشانانی است که جان خود را بر اثر حادثه تلخ ساختمان پلاسکو در تهران از دست دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین  ابعاد حادثه آتش سوزی، ریزش ساختمان، شهادت جمعی از آتش نشانان و شهروندان، از دست رفتن مال و اموال کسبه، بیکار شدن جمعی از کارگران و فروشندگان این مرکز تجاری و ... بسیار فراوان بوده و هر کس از منظری به این حادثه دردناک و عبرت آموز می نگرد.

در روزهای اخیر مسئولان مختلف اظهار نظرات مختلفی درباره خدمات به کسبه و کارگران بیکار شده و همچنین نحوه کمک به آنها برای بازگشت به فعالیت های خود داشته و هیات دولت و بانک ها تسهیلات مختلفی از معافیت مالیاتی تا پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی با دوره تنفس ۱۲ ماهه برای فعالان در نظر گرفته اند.

اما یکی دیگر از ابعاد مهم این حادثه تلخ، موضوع بیمه آتش نشانان فداکار است. هرچند هیچ امر مادی نمی تواند جبران کننده جانفشانی و تلاش این عزیزان برای نجات جان شهروندان و اموال آنها باشد اما خوشبختانه آتش نشانان از پوشش بیمه ای تقریبا کاملی برخوردار بوده اند.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ایبِنا، شرکت سرویس بیمه شهر که زیر نظر بانک شهر و سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به عنوان یکی از کارگزاری های بیمه فعالیت می کند، از طریق بیمه کارآفرین اقدام به بیمه مسئولیت سازمان آتش نشانی و همچنین بیمه عمر و حوادث برای آتش نشانان کرده است.

براین اساس بیمه مسئولیت سازمان آتش نشانی، به خانواده هر یک از آتش نشانان معادله یک دیه کامل (۱۹۲ میلیون تومان) پرداخت خواهد شد. همچنین میزان بیمه عمر آتش نشانان ۷۵ میلیون تومان و میزان بیمه حوادث آنها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان است که به نظر می رسد با توجه به گستردگی عظیم این حادثه سقف این رقم برای آتش نشانانی که به شهادت رسیدند، در نظر گرفته شود.

بار دیگر باید تاکید کرد که هیچ امر مادی و پرداخت هر رقمی نمی تواند جایگزین جان آتش نشانان فداکاری شود که جان خود را برای حفظ جان و مال مالکین و کارگران ساختمان پلاسکو به خطر انداختند.

ساختمان پلاسکو که یکی از قدیمی ترین ساختمان های تجاری و تولیدی پوشاک در تهران بود، روز سی ام دی ماه دچار حریق شد و بعد از ۴ ساعت فروریخت. در این حادثه تعدادی از شهروندان از جمله بیش از ۲۰ آتش نشان به شهادت رسیدند. عملیاتی آواربرداری از این ساختمان همچنان در حال انجام است و علت کندی این موضوع نیز آن است که آتش همچنان از زیر آوار شعله می کشد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.