| کد خبر: 116945 |

امانی بنی مطرح‌کرد:

صفر تا صد تامین ایمنی پروازها بر عهده شرکت فرودگاه‌هاست

تین نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با بیان اینکه سهم زيادی از درآمد شرکت فرودگاه‌ها صرف بهبود دستگا‌‌ه‌های کمک ناوبری می‌شود، عنوان کرد: سهم‌خواهی ۳۰ درصدی از درآمد این شرکت توقع نابجايی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمودامانی بنی، گفت: وظیفه فرودگاه‌ها و شرکت فرودگاه‌ها ارائه سرویس به مسافران و ایرلاین‌هاست. درواقع خدمات ناوبری به پروازهای عبوری٬ بین‌المللی داخلی در کشور که از طریق RCAG، رادار و مرکز کنترل فضای کشور انجام می‌شود٬ کاملاً در تملک و اختیار شرکت فرودگاه‌هاست.

وی ادامه داد: پروازهای عبوری بر اساس قوانین بین‌المللی و هماهنگ شده وارد آسمان یک کشور می‌شوند که مرکز کنترل، سیستم‌ها و دستگاه‌های کمک ناوبری به آن‌ها سرویس ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه چنین خدماتی به ایرلاین‌های داخلی و خارجی ارائه می‌شود باید تمام هزینه‌های بهبود و نوسازی دستگاه‌های کمک ناوبری آن‌ها نیز در اختیار شرکت فرودگاه‌ها قرار گیرد.

امانی بنی گفت: برخی ارگان‌ها مدعی تأمین امنیت پروازها هستند درحالی‌که پروازهای عبوری با هماهنگی انجام می‌شود و ازاین‌جهت ورود پروازهای بیگانه در میان پروازهای عبوری قابل‌شناسایی است و ما کد این پروازها را در اختیار ارگان‌های مربوطه قرار می‌دهیم و صیانت از امنیت پرواز وظیفه آن‌هاست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یک دستگاه دولتی و اجرایی است و همواره در حال ارائه خدمت‌رسانی است. درواقع موضوع فعالیت شرکت فرودگاه‌ها امنیتی نیست و اگر آن را امنیتی جلوه دهیم ایرلاین‌های خارجی کمتر تمایل به استفاده از آسمان ایران نشان می‌دهند.

وی بابیان اینکه صفرتا صد تأمین ایمنی پروازها را شرکت فرودگاه‌ها بر عهده دارد و از زمان ورود مسافران داخلی یا خارجی به ترمینال‌ها یا آسمان تا زمان خروج آن‌ها، ایمنی سفر هوایی را شرکت فرودگاه‌ها تأمین می‌کند، عنوان کرد: کریدور ورودی از دبی در سکتور استان هرمزگان قرارگرفته است و هواپیماها برای ورود باید با RCAG هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ امانی بنی گفت: سایر ارگان‌ها در هدایت و کمک‌رسانی پروازها دخیل نیستند و ایرلاین‌ها علاقه دارند بر اساس قوانین بین‌المللی وارد مرزهای هوایی کشورها شوند و حتی در اغلب اوقات تمایلی به استفاده از رمپ‌های نظامی برای پارک کردن هواپیماها ندارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.