| کد خبر: 116429 |

◄ اولین هواپیمای A۳۲۱ هما به زمین نشست / در حال به‌روز رسانی

تین‌نیوز| گزارش لحظ‌به‌لحظه خبرنگار تین‌نیوز از فرود نخستین هواپیمای خریداری شده از ایرباس روی باند فرودگاه مهرآباد و پایان تحریم ۳۷ ساله صنعت هوانوردی ایران،

15:50 رسم قدیمی و جالب واترسالوت برای ایرباس A321 اجرا شد.

واترسالوت رسمی دیدنی است که با ورود  هواپیمای تازه وارد به یک فرودگاه و یا اولین پرواز هواپیمایی به کشورش یا کشور میزبان برگزار می‌شود.
در این مراسم ماشین‌های آتش‌نشانی از دو طرف هواپیما با فشار آب تونلی ایجاد کرده و هواپیمای تازه‌وارد از داخل آن عبور می‌کند.

14:40 اولین هواپیمای A321 هما که از شرکت ایرباس خریداری شده در خاک کشورمان به زمین نشست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این اولین هواپیمای نو شرکت هواپیمایی جمهوری‌اسلامی ایران است که در طول 37 سال پس از انقلاب خریداری شده.

در مراسم استقبال از این هواپیما عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری، رحمت‌الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اصغر فخریه کاشان  قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و برخی مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

14:10 تا دقایقی دیگر اولین ایرباس نو هما که حامل مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «فرهاد پرورش» و مدیرعامل ایرباس «فابریس بریژیر» است ​در باند فرودگاه مهرآباد به زمین خواهد نشست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    آقایان وزرا اهیمت پایان یافتن تحریم صنعت هوایی کشور، بر کسی پوشیده نیست؛ اتفاقا خیلی هم برای ایرانیان اهمیت دارد؛ اما لطفا امروز را به کارهای عقب افتاده تان برسید و مراسم استقبال از یک هواپیما را که احتمال زیاد اجرا می شود را به مقامات پایین تر خود بسپارید شاید آبرو ریزی کمتری صورت گیرد.

  • 0 0

    اصولگرایان دولت حسن روحانی را به دلیل تلاش برای خرید هواپیما و قطار و نوسازی ناوگان حمل و نقل زیر سوال می برند

    • 0 0

      اصولگرایان نقدشون ب این بود که چرا به حمل و نقل ریلی و جاده ای رسیده نمیشه! خرید هواپیما خوبه، بشرطی که همه پول رو صرف خرید هواپیما نکنی و مردم تو قطار و جاده نمیرند!

  • 0 0

    شبکه خبر … خبر فرود اولین ایرباس بعد ۴٠ سال که اولین هواپیمای نو بعد انقلاب بود رو مستقیم پخش نکرد و تنها به عنوان خبر چهارم و تنها با یک خط توضیح و تصاویر موبایلی منتشر کرد. اینجاست که می توان فهمید چرا مردم ناراضی هستند از این صدا و سیما و خبرهایی که از همه جا هست جز جایی که باید باشد!

    • 0 0

      اجازه فروش ۲۰ فروند هواپیما ب ایران از طرف خزانه داری امریکا اونم قبل انتخابات، کمترین چیزی هست که در مقابل تعهدات ایران باید اونا انجام میدادند! تازه پولش رو هم که ما دادیم!

  • 0 0

    این موفقیت باید به نحو شایسته ای بر جسته بشه، تبلیغ بشه و حمایت بشه، در مقابل دلواپسانی که از موفقیت و عدم موفقیت دولت به هر شکل سوء استفاده می کنند باید این شکست تحریم ها نمود پیدا کنه،

    • 0 0

      تحریما وقتی میشکنه که ما راحت بتونیم پول بفرستیم خارج! بتونیم قطعات هواپیما بخریم!

  • 0 0

    این حرکت نمادین، نشانگر تدبیر و برقراری دوباره مناسبات تجاری و اقتصادی هست.

  • 0 0

    بهره برداری سیاسی از این توفیق برای دولت خیلی بیشترو بزرگتر از بهره برداری اقتصادی ا برای کشور است چرا که اگر بود؟ دولت قبل از ورود ناوگان نسبت به آماده سازی بسترهای پیش نیاز آن اقدام می کرد.

    • 0 0

      اصل این قضیه بهره برداری سیاسی هست! آیا شش ماه بعد انتخابات هم تحویل این هواپیما ها به ایران " مثل قبلش " ادامه پیدا میکنه؟

  • 0 0

    خوشحالی رو با شیوه های مناسب هم می شه انجام داد، اینکه ۲۵۰ نفر توی پارکینگ دنبال هواپیما می دوند یا کل هیات دولت بروند زیر هواپیما اینها اتفاقا خورد کردن غرور ملی است

    • 0 0

      مهم منافع سیاسی هست نه غرور ملی!

  • mohammad۱۳۳۵ @ yahoo. com 0 0

    سلام تبریک به صنعت حمل ونقل قیمت هواپیما ی تحویلی حدود ۱۱۰میلیون دلار براورد میشود قیمت یک دستگاه کشنده یورو ۵ وبا بابارگیر مناسب حدود ۱۵۰هزار دلار با قیمت یک هواپیما میشود حدود ۷۰۰دستگاه کشنده نو با بارکیر وارد کرد وباعثرونق درحمل ونقل بین المللی بخصوص صادرات محصولات ایرانی به بازار هدف با تسهیلات بدون بهره وبازپرداخت بلند مدت فقط به شرکتهای حمل ونقل ایرانی با ضمانت های کافی بسیار مفید خواهد بود هم هوایی تقویت ونوسازی شود هم ناوگان جاده ای با تشکر از مقامات وزارت راه وشهرسازی

  • 0 0

    ایرباس ۳۲۱ بزرگ‌ترین عضو خانواده ایرباس ۳۲۰ است. مدل ۳۲۱ به دلیل بدنه کشیده و تعداد زیاد صندلی با اینکه از نظر دسته بندی در میان هواپیماهای تک راهرو(باریک پیکر) قرار می‌گیرد اما به دلیل گنجایش ۱۹۰ نفری(در دو کلاس پروازی) ظرفیتی نزدیک به هواپیماهای کوچک پهن پیکر دارد. همین عامل در کنار برد عملیاتی هفت هزار کیلومتری، این هواپیما را از نظر توان عملیاتی قدرتمند‌ترین عضو خانواده هواپیمای ایرباس ۳۲۰ کرده است. این هواپیما هم می‌تواند مسیر‌های پر مسافر داخلی را پوشش دهد و هم از پس پروازهای زیر ۲۰۰ مسافر تا کشورهای اروپای غربی برخواهد آمد. البته شرکت ایران‌ایر اعلام کرده در شروع از این هواپیما برای مسیرهای داخلی ایران استفاده خواهد کرد. ایران در قراردادش با ایرباس سفارش ۴۶ فروند از خانواده ایرباس ۳۲۰ را داده که ۲۲ فروند از نوع «سی‌ای‌ او» و ۲۴ فروند از نوع پیشرفته‌تر «نئو» هستند. اولین مدل تحویلی به ایران ایر هم در دسته «سی‌ای او» قرار می‌گیرد که نسبت به مدل نئو قدیمی‌تر است.

  • 0 0

    این سری هواپیما قابلیت انعطاف زیادی به ایران‌ایر می‌دهد چرا که می‌تواند بخش زیادی از نیاز داخلی، پرواز‌های کشور‌های اطراف ایران و پرواز‌های کم مسافر اروپایی را با این مدل پوشش دهد. طول این هواپیما‌ها هم در مدل ۳۱۸ حدود ۳۱ متر در مدل ۳۱۹ حدود ۳۳ متر در مدل ۳۲۰ حدود ۳۷ متر و در مدل ۳۲۱ حدود ۴۴ متر است.

    • 0 0

      استفاده از هواپیمایی مثل ایرباس ۳۲۱ با گنجایش ۲۰۰ نفر، تو پرواز " تهران - اصفهان و برگشت " صرفه داره؟

  • 0 0

    هواپیماهای مسافربری اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین بخش، موتور هواپیما است و یکی از مواردی که فروش هواپیما را به ایران مشروط به اجازه دولت آمریکا کرده است همین موتور است. تمامی سازندگان غربی موتور هواپیما یا آمریکایی هستند یا قطعات اصلی آنها از شرکت‌های آمریکایی تامین می‌شود. گذشته از این موضوع در هواپیمای خانواده ایرباس ۳۲۰ ده درصد از قیمت هواپیما را موتور آن شامل می‌شود.

  • 0 0

    ایرباس ۳۲۱ «سی‌ای او» ایران‌ایر با اینکه اولین و بروز‌ترین هواپیمای خطوط هوایی ایران تا پیش از تحویل مدل‌های دیگر ایرباس و بوئینگ است اما در میان مدل‌های سفارش داده شده به ایرباس نسبت به مدل‌های پیشرفته ۳۵۰،۳۳۰ نئو و ۳۲۰ نئو قدیمی‌تر و دارای مصرف سوخت و هزینه عملیاتی بیشتری است. البته با این وجود تحویل ایرباس ۳۲۱ «سی‌ای او» به ایران ایر می‌تواند نقطه آغازی در تحول ناوگان هواپیمای ملی ایران(هما) باشد.

  • 0 0

    چرا عکس ۷۴۷ ۴۰ سال پیش را گذاشتید.