| کد خبر: 115658 |

حضور سرمایه گذاران برای حمایت از پروژه های ریلی

تین‌نیوز| سیادت موسوی از شركت ها و موسسه های سرمایه گذار علاقمند به سرمایه گذاری برای حمایت از پروژه های ریلی دعوت به حضور در دوین همایش شهرسازی ریل پایه كرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حمید سیادت موسوی دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه درباره آمادگی كامل راه آهن جهت برگزاری همایش فوق، اظهار داشت: دست اندركاران مجموعه شهری، شهرداری ها، استانداری ها، مهندسین مشاور و همه فعالان برنامه ریزی و توسعه شهری و منطقه ای برای برگزاری دومین همایش ، از ابتدای سال جاری همكاری و تعامل كامل را با راه آهن داشته اند.

وی افزود: شهرسازی ریل پایه یا به تعبیر دقیق تر، توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یك سیاست توسعه كالبدی در سطح ملی است كه با استقبال فراوان متخصصان و برنامه ریزان این حوزه و همچنین كنش گران بخش خصوصی و سازندگان مواجه شده است.

سیادت موسوی ادامه داد: در این رویكرد، توسعه در مقیاس شهری و محلی، منطقه ای و یا مجموعه شهری در سطح ملی به صورت یكپارچه با محور قرار دادن ایستگاه های راه آهن، مترو و به طور كلی حمل و نقل عمومی صورت می پذیرد.

دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه با اشاره به اینكه طی روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه سال جاری استادان و متخصصان ریلی از دانشگاه های مهم تهران حضور دارند، گفت: در روز اول همایش مبانی نظری شهرسازی نوین ارائه خواهد شد و سپس چند نمونه تجربیات موفق بین المللی در اعمال رویكرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یا همان TOD توسط یك گروه متخصص و صاحب نظر آلمانی ارائه می شود.

وی خاطر نشان كرد: در ادامه همایش موضوع از جنبه های مختلف اجتماعی ، توسعه ملی و اقتصادی براساس مطالعات انجام شده در داخل كشور و با لحاظ معیارهای جهانی توسط متخصصان و استادان برجسته ارائه می شود.

وی با اشاره به محتوای كیفی این همایش در تصمیم گیری های مدیران مجموعه شهری و حمل و نقل در توسعه راه آهن، بیان كرد: به منظور تقویت تفاهم و جنبه های واقعی و كاربردی موضوع و به خصوص موضوع تامین مالی كه همواره از چالش های جدی پروژه های توسعه حمل و نقل ریلی بوده، بسته كارگاهی با حضور متخصصان داخلی و خارجی و صاحبان تجربه طراحی شده كه علاوه بر ارائه راهكارهای عملیاتی، نمونه های عملیاتی شده در ایران منطبق با شرایط نظام اداری و اجرایی كشور ارائه می شود.

سیادت موسوی از شركت ها و موسسه های سرمایه گذار علاقمند به سرمایه گذاری برای حمایت از پروژه های ریلی دعوت به حضور در دوین همایش شهرسازی ریل پایه كرد.

وی در پایان به حمایت وزارت راه و شهرسازی، اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی و اتحادیه بین المللی راه آهن ها و بسیاری از دانشگاه های برجسته كشور و مراكز تحقیقاتی اشاره كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.