| کد خبر: 114816 |

در مصاحبه با روزنامه کره‌ای مطرح شد

کره ای ها فقط روی صدور خودرو به ایران تمرکز کرده‌اند

تین‌نیوز| معاون وزیر صنعت با بیان این که از شرکت های خودروساز کره ای که تنها روی صدور خودرو به ایران تمرکز کرده اند «رضایت ندارد.» ابراز امیدواری کرد که شرکت های خودروساز کره ای در صنعت خودروسازی ایران سرمایه گذاری کنند.

در حالی که پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، بسیاری از سرمایه گذاران نگران آینده توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی شده اند و با احتیاط بیشتری به بازار ایران می نگرند، یک مقام ارشد وزارت صنعت معدن و تجارت ایران گفت، ایران به عنوان کشوری نفت خیز با جمعیتی 80 میلیون نفری یک فرصت تجاری خوب محسوب می شود و روی کار آمدن یک «تاجر خوب» در آمریکا به عنوان رئیس جمهور احتمالا روابط به زحمت عادی شده ایران و آمریکا را بدتر نخواهد کرد.

منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در مصاحبه با روزنامه «مائلی» کره جنوبی گفت: «ایران خواهان روابطی خوب با آمریکا است... و داشتن این روابط خوب در نهایت برای هر دو کشور نتیجه ای برد برد خواهد داشت.»

دونالد ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی، توافق هسته ای با ایران را «احمقانه» و «بدترین قرارداد مذاکره شده در تاریخ» خوانده و گفته بود که این توافق را پاره خواهد کرد.

معظمی برای مذاکره در مورد قراردادهای تجاری با شرکت های کشتی سازی کره ای به این کشور سفر کرده است.

وی روز دوشنبه از کارخانه کشتی سازی گئوجه متعلق به شرکت کشتی سازی دوو بازدید کرد و گفت، همکاری ها با این شرکت کره ای کمک بزرگی به «توسعه صنعت دریانوردی» ایران و به ویژه پروژه های ساخت و ساز شرکت کشتی سازی دولتی ایسویکوی ایران خواهد کرد.

وی افزود، ایران قصد دارد 30 میلیارد دلار در زمینه دریانوردی و کشتی سازی سرمایه گذاری کند. وی همچنین پیش بینی کرد که ظرفیت تولید متانول ایران که در حال حاضر سالانه 5 میلیون تن در سال است تا سال 2020 به 20 میلیون تن برسد که این نیازمند داشتن کشتی های تانکری بیشتر برای صادرات است و «فرصت های خوبی» برای بسیاری از شرکت های کشتی سازی از جمله شرکت های کره ای فراهم می سازد.

وی در ادامه گفت، از شرکت های خودروساز کره ای که تنها روی صدور خودرو به ایران تمرکز کرده اند «رضایت ندارد.»

معظمی ابراز امیدواری کرد که شرکت های خودروساز کره ای در صنعت خودروسازی ایران سرمایه گذاری کنند و به منظور ارتقای همکاری ها وارد حوزه هایی نظیر ساخت کارخانجات تولید خودرو در ایران شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.