| کد خبر: 114782 |

◄ استفاده از فناوری برای کاهش جرائم

تین‌نیوز،

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با اشاره به تکمیل نصب ۵۰۰ دستگاه دوربین نظارتی جدیددر راه‌های شریانی، گفت: درحال نصب سامانه سپهتن برروی ۱۱ هزار اتوبوس باقیمانده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم.

به گزارش تین‌نیوز، شهرام آدم نژاد گفت: گزارش نصب ۵۰۰ دستگاه دوربین نظارتی جدید به وزارت راه و شهرسازی ارائه‌شده است و طی روزهای آینده افتتاحیه رسمی آن در ۲۰ استان انجام می‌شود و ۶۰۰ دوربین دیگر نیز تا پایان سال نصب خواهد شد.
 
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری اضافه کرد: از ۷۴ دوربین نصب‌شده در سال گذشته، بهره‌برداری شده است و هم‌اکنون شاهد ایجاد تغییر رضایت بخشی در رفتار سرعت شبکه هستیم و توان داده‌کاوی در مسیر شبکه شریانی کشور با سرعت بیشتری انجام می‌شود، همچنین به‌طور میانگین ۷ کیلومتر بر ساعت از سرعت‌های غیرمجاز کاهش‌یافته است.
 
او با تأکید بر مصوبه شورای عالی اداری درباره انتزاع بخش راهداری و ادغام با ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌ها به‌منظور تشکیل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها گفت: طبق یکی از بندهای این ادغام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید با توجه به نیازهای دو بخش راهداری و حمل‌ونقل از منظر منابع، اختیارات، مسئولیت و ساختار موردنیاز آن‌ها، لایحه‌ای در این خصوص به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
 
این مقام مسئول، بیان کرد: رایزنی‌هایی درباره این لایحه با کارشناسان مختلف انجام‌شده است، همچنین تا هفته آینده پیش‌نویس لایحه نهایی خواهد شد و پس از تائید آن توسط مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی به دولت ارائه می‌شود.
 
بر اساس اخبار روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاون برنامه‌ریزی این سازمان ادامه داد: منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پاسخگوی نیاز ادارات کل نیست و سازمان فقط برای بخش راهداری اعتباری معادل ۸ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
 
آدم نژاد در ادامه به روند توسعه سامانه سپهتن (سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی) اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور به سامانه سپهتن مجهز شده است و در همین راستا علاوه بر تجهیز پاسگاه‌های پلیس‌راه به این سامانه در حال نصب آن بر ۱۱ هزار اتوبوس باقیمانده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم که تا پایان سال این پروژه نیز تکمیل خواهد شد.
 
سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی (سپهتن) با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص سوخت گفت: با تدابیر اندیشیده شده در حال حاضر سامانه به‌صورت یک فرایند مستمر در حال فعالیت است ازاین‌رو علاوه بر وزارت نفت در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سایر اعضای کارگروه در حال انجام راستی آزمایی بیشتری در این بخش هستیم.
 
وی اضافه کرد: پس از حذف سهمیه سوخت ناوگان فاقد بیمه شخص ثالث، طبقه‌بندی گروه‌ها و درواقع بخش‌های واقع در جداول و قواعد نسبت به گذشته تغییر کرده است، بنابراین طبق مأموریت مصوبه، باید عملکرد ناوگانی که طی شش ماه گذشته سوخت‌گیری نکرده‌اند موردبررسی قرار گیرد تا ضمن احراز فعالیت آن‌ها طی این مدت بر اساس کارکرد به آن‌ها سوخت تعلق گیرد.
 
به گفته این مقام مسئول، با اقدامات انجام‌شده، شاهد صرفه‌جویی روزانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل در ناوگان حمل‌ونقل ریلی هستیم که عدد بسیار قابل‌توجه و نشان‌دهنده هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.