| کد خبر: 114769 |

◄تلفن همراه بلای جان همراه رانندگان

تین‌نیوز| وبلاگ حسین قاسمی‌نژاد-با وجود هشدارهای مختلف درباره خطرناک بودن استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی در كشور اما همچنان بخش قابل توجهی از رانندگان درون و برون شهری به این موضوع بی‌توجه هستند.

تلفن‌همراه به یکی از عوامل اصلی تصادفات در كشور تبدیل شده است بطوریكه می توان گفت در آن دسته از حوادث رانندگی که بی‌توجهی به جلو عامل وقوع آن بوده، پای تلفن همراه به عنوان یکی از دلایل اصلی حواس‌پرتی رانندگان و عدم تمرکز آنها برای عکس‌العمل بموقع در میان است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به آمار رو به رشد استفاده از تلفن‌همراه و به دلیل استفاده از  انواع برنامه های دیگر از جمله تلگرام ؛ اینستاگرام  و ... كه این روزها در کشورمان فراگیر شده؛  باید در سال‌های آتی منتظر افزایش تعداد تصادفات ناشی از حواس پرتی و بی توجهی به جلو باشیم.  بطوریكه می‌توان گفت استفاده از تلفن هوشمند حین رانندگی در حقیقت زمینه ساز درصد بالایی از تصادفات است.

با این اوصاف بی‌راه نیست كه بگوییم تلفن‌همراه به بلای جان همراه رانندگان تبدیل شده است.رشد فزاینده كاربران تلفن همراه در هنگام رانندگی بالاخص در كشور ما در واقع بخشی از روند نگران کننده تأثیر فن‌آوری های روز بر کاهش توجه رانندگان بر وضعیت رانندگی خود می‌باشد. باتوجه به اهمیت موضوع ضروری است تا تحلیل دقیقی نسبت به مزایا و معایب استفاده از این فن‌آوری داشته باشیم.استفاده از تلفن همراه در خودرو مشکلاتی همچون تماس با پلیس، عوامل امدادی و هماهنگی برنامه‌های روزمره را بسیار ساده کرده است.

با این وجود استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی همیشه خبرساز بوده و یک معضل بزرگ را ایجاد کرده و آن کاهش توجه راننده و افزایش تعداد تصادفات جاده ای است بطوری كه که با کشته و مجروح شدن انسانهای درگیر در تصادف علاوه بر به وجود آوردن مشكلات روحی برای خانواده ها، هزینه‌های بسیاری را نیز بر جامعه تحمیل می‌کند.به دلیل تبعات استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، کشورهای مختلف محدودیت‌هایی را در مورد استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی اعمال کرده‌اند.

یكی از دلایل اصلی ؛ این موضوع می باشد كه رانندگی به تمرکز بالایی نیاز دارد و پرداختن به کارهای دیگر در حین رانندگی هم برای خود فرد و هم برای دیگران خطرآفرین خواهد بود. مكالمه با تلفن همراه موجب حواس پرتی و کاهش تمرکز راننده می‌گردد و گاهی راننده را دچار اشتباهاتی مانند تخطی از سرعت مجاز، عبور از چراغ قرمز، انحراف از جاده و تغییرناگهانی مسیر می‌کند.

رانندگانی كه در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت می كنند چهار برابر بیشتر از دیگر رانندگان احتمال وقوع تصادف دارند این‌ خطر با افزایش‌ سن‌ راننده‌ بیشتر می‌ شود و متاسفانه‌ به‌ تجربه‌ راننده‌ هم‌ ارتباطی‌ ندارد‌.......

در پایان به این موضوع اشاره می کنم كه مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگی تخلفی است که نباید به سادگی‌ از آن چشم‌پوشی کرد و می‌بایست به رانندگانی كه هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت می‌کنند و با بی‌توجهی به این موضوع، جان خود و دیگر رانندگان را به بازی می‌گیرند هشدار داد و موضوع فرهنگ‌سازی در ممنوعیت استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی را در كنار برخورد با جدیت ادامه و با رانندگان متخلفی که هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت یا پیامک ارسال می‌كنند طبق قانون با جدیت و بدون اغماض برخورد نمود.از آنجا كه خیلی از اقدامات و تخلفات از سوی رانندگان تحت پوشش دولت و رانندگان ناوگان دستگاه های دولتی صورت می گیرد لذا این انتظار می رود ؛پلیس راهور و راه برخورد با این قبیل رانندگان را بطور جد پیگیری و در دستور كار خود قرار داده و حتی محدودیت های جدی و بازدارنده را برای این موضوع اعمال کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    با توج به اهمیت هوشیاری و ضریب اشنایی به راه وسایر موارد تاثیر گذار در تصادف استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی همانند کسی که بدلیل استفاده از مشروبات الکلی وحتی بدتر وتاثیر گذار تر در کاهش هوشیاری میباشد ودر مجموع هردو یک عمل زیانبار میباشد موضوعات ومطالب زیبا است به همان نسبت که نجات جان هر انسان زیبا وتاثیرگذار در زندگیها است