| کد خبر: 114758 |

مدیرعامل یک شرکت گردشگری دریایی:

نبود زیرساخت های مناسب مانع توسعه سفرهای دریایی در بنادر شمالی است

تین‌نیوز| مدیرعامل یک شرکت گردشگری دریایی می‌گوید، نبود اسلکه و زیرساخت‌های مناسب بندری از موانع بزرگ توسعه سفرهای دریایی و گردشگری در بنادر حاشیه دریای خزر به شمار می رود.

 داریوش توکلی روز چهارشنبه افزود: توسعه سفرهای دریایی در بنادر شمالی و جنوبی نیازمند زیرساخت‌های مناسب دریایی و همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان بنادر و دریانوردی است، اما محدویت‌های موجود سبب شده بزرگترین کشتی مسافری در اسکله غربی بندر انزلی بدون استفاده بماند.

وی بالابودن قیمت سوخت، پروسه طولانی اخذ مجوزهای قانونی برای تردد کشتی ها از سازمان بنادر، نبود پایانه و اسکله مناسب را از موانع بزرگ فعالیت گردشگری دریایی در این منطقه عنوان کرد و گفت: در حالی که هزینه نگهداری و تعمیراتی کشتی میرزا کوچک خان ماهانه یک میلیارد و 500 میلیون ریال(150 میلیون تومان) برای ما هزینه دارد و 20 نفر نیز به صورت مستقیم در این کشتی مشغول کار هستند، فعالیت های دریایی این کشتی با وجود دریافت استانداردهای بین المللی متوقف شده است.

وی یادآورشد: پیش از این 264 گردشگر دریایی می توانستند با استفاده از این کشتی مسافری در اطراف آب های بندرانزلی به سفرهای دریایی بروند، اما با وجود دریافت گواهینامه های بین المللی از موسسه رده بندی ایرانیان، بیش از یک ماه است به طور عملی و به دلایل پیش گفته فعالیت این کشتی متوقف شده است.

این فعال حوزه سفرهای دریایی در شمال کشور اظهار داشت: قرار بود از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلاتی برای خرید دو یا سه شناور دریایی در اختیار ما قرار گیرد، اما با وجود پیگیری های زیاد این مساله نیز اتفاق نیافتاد و ما از دریافت این تسهیلات نیز از سازمان بنادر منصرف شدیم.

مدیرعامل شرک کاسپین داریوش معتقد است: برای توسعه سفرهای دریایی اگر اسکله غربی بندر انزلی لایروبی و اختیار شناورهای مسافری قرار گیرد، شاهد توسعه سفرهای دریایی در بنادر شمالی خواهیم بود، اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام نشده است.

این فعال صنعت سفرهای دریایی اظهارداشت: در حالی این کشتی در بندر انزلی بدون فعالیت مانده است که دو شرکت گردشگری از کشورهای عمان و جمهوری آذربایجان از ما خواسته اند کشتی میرزاکوچک خان در اختیار این شرکت ها قرار گیرد تا در سفرهای دریایی در این کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.