| کد خبر: 114723 |

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی:

◄ حفاظت از محیط زیست با حمل و نقل ریلی

تین‌نیوز|

حسن موسوی نژاد گفت: باید به توسعه حمل‌ونقل ریلی به عنوان حمل‌ونقل سبز بیش از پیش توجه شود؛ چراکه این صنعت بیشترین سازگاری را با محیط‌زیست دارد و مصرف سوخت کم،‌‌آلودگی کم و اشغال زمین بسیار کم از ویژگی‌های حمل‌ونقل ریلی است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی معتقد است: موضوع محیط‌زیست در دنیا بحثی جدی است و کشور ما نیز باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد. با توجه به اینکه سیاست‌های توسعه‌ای از اولویت‌های دولت در کشور است.

وی در ادامه گفت: باید به توسعه حمل‌ونقل ریلی به عنوان حمل‌ونقل سبز بیش از پیش توجه شود؛ چراکه این صنعت بیشترین سازگاری را با محیط‌زیست دارد و مصرف سوخت کم،‌‌آلودگی کم و اشغال زمین بسیار کم از ویژگی‌های حمل‌ونقل ریلی است. بر این اساس یکی از دارایی‌هایی که باید به آن توجه کنیم بحث محیط‌زیست است که باید با توسعه حمل و نقل ریلی از آن حفاظت کنیم.

موسوی نژاد افزود: موضوع دوم که مد نظر قرار می‌گیرد اقتصادی بودن صنعت ریلی است اگرچه در ظاهر باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای این صنعت شود اما نباید نادیده گرفته شود که این صنعت عمر طولانی در بهره‌برداری دارد و با استفاده از ناوگان ریلی می‌توان سال‌ها به کاهش مصرف انرژی و آلودگی کمتر در کشور کمک کرد.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی تصریح کرد: همچنین حمل‌ونقل ریلی قابلیت نقل‌وانتقال با ظرفیت‌های بالا را دارد که این موضوع این صنعت را اقتصادی‌تر از سایر بخش‌ها می‌کند.  یکی از دیگر از دلایلی که موجب می‌شود به توسعه حمل‌ونقل ریلی توجه کنیم بحث افزایش سرعت در حمل‌ونقل‌های زمینی و مسافری است.

وی در پایان اظهار داشت: از آنجا که در جاده امکان افزایش سرعت بیش از این را نداریم بنابراین باید به توسعه حمل‌ونقل ریلی توجه کرد؛ چرا که در حمل‌ونقل ریلی سالانه افزایش سرعت با توجه به متوسط جهانی وجود دارد و در سال‌های اخیر با سرعت‌هایی نزدیک به 400 کیلومتر بر ساعت در خیلی از کشورها خدمات‌دهی می‌کند. در نهایت باید بگویم حمل‌ونقل ریلی انتخاب آینده جهان است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.