| کد خبر: 114711 |

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی:

◄ منتظر اتفاقات بی‌سابقه و خوب در صنعت ریلی هستیم

تین‌نیوز|

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: در سال 95 و 96 اتفاقات خوب و جدی‌ای در صنعت ریلی رقم می‌خورد که شاید در 30 سال بعد از انقلاب سابقه نداشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسن موسوی نژاد معتقد است: خوشبختانه دولت فعلی چند سالی است که بحث حمایت از حمل‌ونقل ریلی را در دستور کار خود قرار داده است و به نظر می‌رسد که در سال 95 و 96 اتفاقات خوب و جدی‌ای در این صنعت رقم بخورد که شاید در 30 سال بعد از انقلاب سابقه نداشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: بر این اساس دولت در نظر دارد از بسیاری پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی تا پایان دوره اول دولت تدبیر و امید بهره‌برداری کند که این فرصت خوبی برای صنعت ریلی است که بالاخره پروژه‌هایی که سال‌ها عقب‌مانده بود را بتواند به اجرا درآورد.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: با توجه به اینکه ایران نسبت به کشورهای منطقه سابقه بسیار طولانی‌تری در صنعت ریلی دارد و قریب به 90 سال از تصویب قانون راه‌آهن در کشور ما می‌گذرد به نظر می‌رسد که شرایط بدی در مقایسه با کشورهای منطقه نداریم، اما نباید فراموش کنیم که در سال‌های اخیر کشورهای منطقه همچون ترکیه، عربستان و اخیراً افغانستان سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در زمینه حمل‌ونقل ریلی و توسعه آن انجام داده‌اند.

موسوی نژاد تشریح کرد: در حال حاضر شرایط ما از لحاظ میزان و طول خطوط از کشورهای منطقه بهتر است و امکان دسترسی ما به تکنولوژی‌های جدید دنیا نیز بیش از گذشته مهیا شده است اما نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا، فاصله زیادی وجود دارد و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های عظیم داریم تا این عقب‌ماندگی را جبران کنیم که البته در کوتاه‌مدت نیز امکان‌پذیر نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند ازآنجاکه ایران کشوری ثروتمند است و نیروی انسانی کارآمدی نیز در اختیار دارد با عزم جدی می‌توان از این مرحله عبور کرد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.