| کد خبر: 114674 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ نوسازی ۹۹۰۰ تاکسی در ۹ ماهه نخست سال

تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از نوسازی 9900 تاکسی در 9 ماهه نخست سال با همراهی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، میثم مظفر با اشاره به این مطلب که روند نوسازی تاکسی های فرسوده با جدیت دنبال شده و تعداد قابل توجهی از تاکسی‌ها در حال حاضر نوسازی شده‌اند، اظهار داشت: تاکسی‌های فرسوده شهر تهران تاثیر قابل توجهی در آلودگی هوا داشته و برای کمک به بهبود آلودگی هوای شهر تهران، نوسازی تاکسی‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، با بیان این‌که، «پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال این تعداد به 10 هزار تاکسی جدید برسد»، افزود: تاکسی‌های فرسوده به نوبت سال تولید در صف نوسازی قرار داشته و اولویت نخست ما با تاکسی‌های پیکانی است که دود و آلایندگی بالایی را تولید می‌کنند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد آخرین جزئیات روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر، تصرریح کرد: برابر آخرین آمار 9900 دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند و به عبارت دیگر بیش از 5000 تاکسی دیگر از فهرست ابتدایی امسال باقی مانده‌اند که بنا به دلایل متفاوت هنوز خودرو جدید تحویل نگرفته‌اند.

مظفر در ارتباط با وضعیت نوسازی تاکسی پیکان‌های فرسوده با تاکید بر این نکته که حدود 3550 خودرو  نوسازی شده است، ابراز داشت: صرف‌نظر از این موضوع تعدادی از تاکسی‌های پیکان فرسوده نیز وجود دارند که در سایت ثبت‌نام نکرده‌ و از وضعیت فعالیت آنها اطلاعات دقیقی به سازمان تاکسیرانی نرسیده است.

به گفته وی، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در راستای نوسازی تاکسی پیکان‌های فرسوده ستادی را برای رصد تشکیل داده و پیش‌بینی می‌شود که تعدادی پیکان تاکسی وجود دارد که فعالیت مشخصی ندارند و برخی تاکسی‌های پیکان هیچ ترددی در سطح شهر ندارند  و غیرفعال هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی با همراهی مدیران مناطق و شرکت‌ها تلاش دارد تا نسبت به تسریع نوسازی پیکان تاکسی‌ها اقدام کند که البته، بدون همراهی مالکان این دسته از خودروها شاید ممکن نباشد.

مظفر در ادامه با بیان این‌که «در 6 ماه فعالیت ستاد نوسازی، 9900 دستگاه خودرو جدید به تاکسیرانان دارای خودرو فرسوده تحویل داده شده است»، گفت: پیش‌بینی سازمان این بود که امسال رکورد 10 هزار تاکسی نوسازی شده را ثبت کند و حالا هم به این رکورد نزدیک شده و به زعم مدیران سازمان باید تلاش بیشتری برای رسیدن به این مرز صورت گیرد.

وی با تاکید بر این موضوع که نوسازی تاکسی‌های فرسوده از درجه اهمیت بالایی نزد مدیران شهری برخوردار است، بیان داشت: موضوع نوسازی ناوگان از نظر سازمان بسیار مهم و حیاتی است و به‌هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست، علاوه بر این دیگر نهادها نیز در مورد خودروهای فرسوده پیگیر هستند  و تاکسی‌هایی که فاقد معاینه‌فنی هستند به محض ورود به سطح شهر و قرار گرفتن در برابر دوربین‌ها اعمال قانون خواهند شد و جریمه برای آنها صادر  می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پایان، با اشاره به تردد مسافربرهای شخصی در سطح شهر تهران، خاطرنشان کرد: تاکسی‌های شخصی قابل توجهی در سطح شهر تهران تردد داشته‌اند که اگر جلو فعالیت آنها گرفته نشود، در آینده مشکل‌ساز خواهند شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.