| کد خبر: 113837 |

◄ برای اولین بار، مسیری از یک آزادراه درخت‌کاری می‌شود

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در راستای معماری، منظر راه و ارتقاء بهداشت روانی مسافران برای اولین بار در کشور 70 کیلومتر از مسیر یک آزادراه درختکاری می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، خیرالله خادمی در بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ضمن اعلام این خبر گفت: ساخت آزادراه جنوبی تهران به منظور حل مشکل ترافیک استان تهران و تکمیل کریدورهای بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و احداث آن موجب کاهش چشمگیر ترافیک آزادراه قزوین-کرج و کرج-تهران می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی درخت‌کاری در 70 کیلومتر از مسیر این آزادراه را برای اولین بار در کشور اقدامی مهم دانست و بیان کرد: در راستای معماری و منظر راه، دو طرف این آزادراه با گونه‌های طبیعی سازگار با اقلیم منطقه درخت‌کاری می‌شود و این اقدام علاوه بر زیباسازی مسیر و ارتقا بهداشت روانی رانندگان و مسافران در بیابان زدایی و جلوگیری از ریزگردها و حفظ و نگهداری حریم آزادراه اثرات قابل توجهی دارد.

وی احداث این آزادراه را حلقه مفقوده کریدور شرق به غرب دانست و افزود: این آزادراه در کریدورهای بین‌المللی حمل‌ونقل شرق به غرب یا همان جاده ابریشم، کریدور شمال- جنوب و شبکه بزرگراهی آسیا واقع شده است و با تکمیل این آزادراه حجم قابل توجهی از بار ترافیک در پایتخت کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تاکید بر اهمیت این آزادراه اظهار داشت: این آزادراه از نظر ترانزیت داخلی و بین‌المللی بسیارحایز اهمیت است و با اتصال این آزادراه به شبکه آزادراهی داخل کشور از طریق مرند- بازرگان به ترکیه و سپس راه‌های بین‌المللی متصل خواهد شد و با بهره‌برداری از آن یکی از اصلی‌ترین گره‌های ترافیکی کشور  باز می‌شود.

خادمی با بیان اینکه این آزادراه در 3 باند رفت و 3 باند برگشت طراحی شده است گفت : این مسیر دارای 8 دستگاه تبادل، 17 دستگاه تقاطع غیرهمسطح و روگذر با راه‌های فرعی و راه‌آهن است. وی همچنین سرعت طراحی شده این آزادراه را 130 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، این آزادراه به طول 158 کیلومتر در نقطه‌ای از آزادراه کرج- قزوین در محدوده صنعتی آبیک آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران-ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم-گرمسار پایان می‌یابد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.