| کد خبر: 113749 |

◄ جذب سرمایه‌گذار با ایجاد شبکه حمل‌ونقل مناسب امکانپذیر است

تین‌نیوز| سیدمحمدعلی افشانی در مراسم بزرگداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در شیراز با بیان این كه زیربناهای اصلی اقتصاد و توسعه بعد از نیروی انسانی كه محور و اساس توسعه محسوب می‌شود آب، حمل‌ونقل و انرژی است، اظهار داشت: اهمیت حمل‌ونقل در توسعه بر كسی پوشیده نیست و سایر بخش‌ها متناسب با میزان توسعه یافتگی بخش حمل‌ونقل توسعه پیدا خواهند كرد.

به گزارش تین‌نیوز، وی با اشاره به این كه در صورت وجود شبكه حمل‌ونقل مناسب امكان جذب سرمایه‌گذار وجود خواهد داشت، ادامه داد: یكی از مسائلی كه سرمایه‌گذاران به آن توجه می‌كنند قیمت تمام شده است كه یكی از پارامترهای اساسی در تعیین قیمت‌ها، هزینه حمل‌ونقل است و هرچه كیفیت راه‌های استان و خدمات بین‌راهی با توجه به این كه حمل‌ونقل جاده‌ای همچنان در مقایسه با حمل‌ونقل ریلی و هوایی حرف اول را می‌زند، بالاتر باشد قیمت تمام شده كمتر شده و سرمایه‌گذار رغبت بیشتری برای حضور پیدا خواهد كرد.

استاندار فارس با بیان این كه اگر تلاش كنیم جاده‌های مناسبی داشته باشیم و نواقص راه‌ها برطرف شود نه تنها در حوزه ماموریت خود نقش آفرین بوده اید بلكه در سایر حوزه‌ها نیز موثر خواهید بود، افزود: اگر گردشگری برای بازدید وارد استانی می‌شود وقتی بازمی‌گردد خاطرات خود را بیان می‌كند، یكی از مهم‌ترین مسائل برای او جاده‌ها و خدمات بین‌راهی در جاده‌ها و كیفیت راه‌ها خواهد بود.

افشانی با اشاره به این كه اساساً نجات جان انسان‌ها فراتر از محاسبات بوده و برای كسانی كه یكی از نزدیكانشان را از دست داده باشند معنی دارتر است، تصریح كرد: اگر سرپرست، نان‌آور و یا عزیز خانواده‌ای از دست برود خسارت روحی و روانی آن برای بازماندگان، قابل اندازه گیری نیست؛ بنابراین نجات جان یك انسان ارزش فوق العاده خواهد داشت چه برسد به نجات جان عده زیادی از انسان‌ها یا نجات افراد از معلولیت.

وی با بیان این كه افراد زیادی علاقه‌مند به حضور در مراسم‌های چیدن روبان، افتتاح و حضور در مقابل دوربین هستند؛ اما توجه كمتری به حفظ سرمایه‌های فراوانی كه هزینه‌های زیادی برای آن‌ها شده و امروز در اختیار ما قرار دارد می‌شود، گفت: یكی از كارهایی كه امروز انجام می‌شود اما باید با دقت و سرعت بیشتر صورت گیرد شناسایی نقاط آسیب پذیر جاده‌هاست.

استاندار فارس با تاكید بر این كه شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها یكی از ضرورت‌ای اساسی حوزه راهداری است، اظهار داشت: اگرچه مشكلات تامین منابع برای بخش‌های مختلف كشور و بخش حمل‌ونقل وجود دارد اما با اقدامات، تصمیمات و تدبیرهای دولت امیدواریم در آینده مشكلات یكی از پس از دیگری رفع شود و بتوانیم سهم بخش‌های مختلف را پرداخت كنیم.

 افشانی با اشاره به این كه علی رغم وجود خشكسالی متوالی باید مراقب باشیم كمبود بارش و فاصله طولانی بین بارندگی‌ها ما را از وقوع سیل غافل نكند و دچار خسارت‌های هنگفت به دارایی هایمان نشویم، ادامه داد: اگر همه آبراه‌ها، پل‌ها و ابنیه مختلف هم اكنون مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم لایروبی در آن‌ها صورت گیرد از خسارت‌های فراوانی پیشگیری خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته با برگزاری جلسه مدیریت بحران و تاكید بر بازبینی و بررسی پل‌ها و كانال‌های آب با وجود بارش 100 میلی متر باران در برخی شهرستان‌ها در مدت زمان كوتاه، خسارت بسیار اندكی وارد شد؛ اما همان میزان بارش در برخی استان های دیگر موجب خسارات زیادی شد.

استاندار فارس با تاكید بر این كه بیش از 70 درصد از خسارات وارده در سیل‌ها ناشی از تعلل دست‌اندركاران است، ادامه داد: كافی است ارزیابی دقیقی از پل‌ها و شرایط آن ها صورت گیرد و نسبت به لایروبی آبراه‌ها و ارزیابی دقیق پل‌ها اقدام شود تا از بروز خسارت شدید در زمان بازندگی جلوگیری شود.

 افشانی با بیان این كه عدم وجود علائم جاده‌ای در بسیاری از مواقع عامل تصادف و واژگونی خودروها می‌شود، اظهار داشت: اگر علائم با دقت و به درستی نصب شود، خط‌كشی به موقع صورت گیرد و از مهم تر از همه از ابزارهای نوین مانند نصب دوربین در جاده‌ها استفاده شود، از بروز تصادفات زیادی جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: وجود دوربین‌های كنترل در مسیرهای جاده‌ای حتی اگر در فواصل زیاد نصب شده باشند و تابلوهایی كه به رانندگان تذكر می‌دهد سرعت آن‌ها با دوربین كنترل می‌شود، باعث می‌شود افراد متوجه شوند كنترل صورت می‌گیرد و این خود یكی از عوامل كاهش تصادفات خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به این كه حاكمیت قانون در جامعه باید بیش از وضعیت فعلی باشد، تصریح كرد: اگر قانون رعایت شود، همه سود خواهند برد.

افشانی ادامه داد: یكی از مفیدترین قوانین كه بشر وضع كرده، مقررات راهنمایی و رانندگی است؛ نوع رانندگی افراد به دیگران هم مربوط است و عدم رعایت ضوابط و مقررات باعث آسیب رساندن به دیگران و مرگ آن‌ها می‌شود.

وی خواستار توجه راهداران به ترمیم به موقع آسیب‌های جاده‌ها شد و تاكید كرد: اگر به موقع آسیب‌های كوچك جاده‌ها را ترمیم كنیم خسارات وارده به یك درصد و گاهی یك هزارم كاهش خواهد یافت.

استاندار فارس با تاكید بر این كه مدیریت جاده‌ها به صورت عام و خاص و به موقع عمل كردن وظیفه اصلی راهداران است، گفت: از شما كه در زمان استراحت مردم و در سرما و گرما در طول جاده‌ها تلاش می‌كنید تشكر می‌كنم.

وی با قدردانی از پلیس راهنمایی و رانندگی كه در زمانی كه مردم دركنار خانواده هایشان هستند بیشتر در جاده‌ها حضور دارند، افزود: امیدوارم توشه‌ای برای دنیا و آخرت خود بردارید.

استاندار فارس با تاكید بر این كه قضاوت مردم درباره عملكرد ما صحیح است، افزود: همه ما یك وظیفه داریم كه رضایت مردم را فراهم كنیم؛ اگر مردم راضی باشند خداوند هم از ما راضی خواهد بود.

گفتنی است در این همایش مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گزارشی از عملكرد این حوزه در استان ارائه كرد.
 
در ادامه ، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری با بیان اینکه زمستان امسال 73 اکیپ راهداری و حدود 123 گشت راهداری برای خدمات‌رسانی به موقع در جاده‌های استان فارس مستقر می‌شوند اظهار داشت: حدود 5 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های استان فارس در شرایط بارش برف نیازمند عملیات برف‌روبی است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس ، وی با اشاره به استفاده از  451 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین در طرح راهداری زمستانه استان فارس، افزود: اکیپ‌های راهداری در 64 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار مستقر می‌شوند و تمام تدابیر لازم برای اسکان اضطراری مسافران جاده‌ها اندیشیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس عنوان کرد: در بحث ارتقا ایمنی راه‌ها و جاده‌ها تسطیح یک هزار و 790 کیلومتر از راه‌ها، نصب 28 هزار تابلو اخطاری و انتظامی، تصحیح 9 هزار کیلومتر از خط‌کشی راه‌ها و افزایش دوربین‌های نظارت جاده‌ای از 12 به 17 عدد از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال با افزوده شدن 76 سامانه ثبت تخلف و کنترل سرعت تعداد دوربین‌های نظارتی ما به 140 عدد افزایش می‌یابد افزود: این دوربین‌ها 45 درصد محورهای استان فارس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

شناسایی 204 نقطه پرتصادف و دارای استعداد تصادف در جاده‌های استان فارس
سیاهپور با بیان اینکه در حال حاضر 76 دستگاه تردد شمار در جاده‌های استان فارس نصب شده است که پیش‌بینی‌ می‌شود این تعداد تا پایان سال به 100 برسد، گفت: در مجموع 204 نقطه پرتصادف و دارای استعداد تصادف در استان فارس شناسایی شده است که امید است با تزریق اعتبارات تمام این نقاط برطرف شوند.

وی با بیان اینکه نقاط پرتصادف جاده‌های فارس باید برطرف شوند افزود: برای برطرف کردن هر نقطه به حدود 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است اما کل اعتبار استانی و ملی ما 7 میلیارد تومان است بنابراین از استاندار فارس درخواست افزایش اعتبار راهداری برای برطرف کردن این نقاط را داریم. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه در یکسال گذشته در بخش راهداری مدیریت بدون پول داشته‌ایم اظهار داشت: پیمانکاران 170 میلیارد تومان از ما طلب دارند اما با این وجود با ما همکاری کرده و پروژه‌های ما فعال مانده است.

در پایان این مراسم از 150 راهدار، راننده و دست‌اندر کار دستگاه‌های خدمات‌رسان در جاده‌ها تقدیر و قدردانی شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.