| کد خبر: 113744 |

با بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس صورت گرفت

تعویق استیضاح آخوندی

تین‌نیوز| بررسی طرح استیضاح دوم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سایه بررسی برنامه ششم توسعه به تعویق افتاد. این خبری است که محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، اعلام کرد. او البته تاکید کرد که طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی همچنان بیش از 80 امضا دارد و این استیضاح را در اولین فرصت کاری در دستور کار کمیسیون داریم.

 
عباس آخوندی که طرح استیضاحش پیش از این نیز یک بار در مجلس نهم به جریان افتاد، اما توانست با کسب رای اعتماد دوباره از مجلس نهمی‌ها در راس این وزارتخانه ابقا شود، حالا با طرح استیضاحی روبه‌رو است که محورهای آن با استیضاح پیشین وجوه اشتراک بسیاری دارد. با این تفاوت که حادثه اخیر قطار نیز به محورهای استیضاح او در مجلس دهم افزوده شده است.

با این همه بسیاری از این نمایندگان بر این باورند که این استیضاح به سرانجام نخواهد رسید. آنان یکی از دلایل این پیش‌بینی را مخالفت علی لاریجانی، رئیس مجلس با این استیضاح اعلام می‌کنند. گواه این مدعا اظهارات غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی است که چند روز پیش اعلام کرد: «شنیده‌ام که علی لاریجانی رئیس مجلس گفته است استیضاح وزیر راه الان به صلاح نیست.»

زمزمه‌ها در راهروهای پارلمان هم از موافق نبودن لاریجانی و تعداد زیادی از اعضای فراکسیون زیر نظر او یعنی فراکسیون ولایت با این استیضاح حکایت دارد. یکی از نکاتی که مخالفان استیضاح مطرح می‌کنند، مدت زمان باقیمانده از عمر دولت یازدهم است. دولت یازدهم تا مردادماه سال آینده یعنی حدود 7 ماه دیگر بر سر کار است و ادامه کار تحت عنوان دولت دوازدهم، به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی وابسته است.

از سوی دیگر دیروز حسینعلی امیری معاون پارلمانی حسن روحانی تاکید کرد که حوصله به خرج بدهیم تا داوری مجلس درباره وزیر راه مشخص شود. بر اساس آنچه خبرگزاری تسنیم از اظهارات امیری منتشر کرده معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح را حق قطعی و حتمی نمایندگان مجلس می‌داند، تاکید کرد: آن چیزی که قطعا انجام خواهد شد این است که همه نمایندگان مجلس در این مساله به نظارت کارشناسی و صحبت‌های وزیر توجه خواهند کرد و دولت به دنبال حل و رفع موضوع است.

با این همه برخی نمایندگان مخالف استیضاح بر این باورند که پیگیری مصرانه طرح استیضاح آخوندی از سوی برخی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری، می‌تواند به اجماع نمایندگان حامی دولت که در دو فراکسیون مستقلان ولایی و اصلاح‌طلبان (امید) حضور دارند، منجر و در نهایت به نفع آخوندی تمام شود. البته این موضوع تا اعلام وصول احتمالی طرح استیضاح وزیر راه و آغاز رایزنی‌های جدی آخوندی با نمایندگان، در حد گمانه‌زنی است؛ احتمالی که حالا با بررسی برنامه ششم در مجلس با تعویق هم همراه شده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.