| کد خبر: 113284 |

گشایش ۴ خط اعتبارات اسنادی برای تجهییز بنادر

تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا دو سال آینده جمع‌ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه تجهیزات بنادر حدود ۷۰۰ میلیون دلار‌ انواع تجهیزات بندری است که وارد بنادر کشور می‌شود.


محمد سعیدنژاد اظهار داشت: پس از توافقات برجام موضوع خرید تجهیزات بندری از کشورهای خارجی را دنبال کردیم و برخی از تجهیزات بندری از اروپا خریداری شد که این خرید‌ها‌ دو دلیل عمده و مهم داشت.

وی ادامه داد: اول آنکه لازم بود این نیاز به تجهیزات در بنادر برطرف شود، ضمن آنکه باید بالاخره به غربی‌ها بفهمانیم که یخ تحریم‌ها در حال ذوب شدن است و مقاومت بیهوده در این‌باره منطقی نیست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در شرایط پسابرجام، ورود خطوط لاینری به بنادر کشور افزایش یافت ضمن آنکه در خرید تجهیزات بندری موانع رفع شد.

وی با بیان اینکه ضمانت‌نامه رسمی این خرید‌ها‌ به دست ما رسیده است، بیان کرد: این کالا به کشور وارد شده است که ‌در توسعه تجهیزات بندری و توسعه فعالیت‌ها در بنادر مؤثر است.

‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا ۲ سال آینده جمع‌ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه تجهیزات بنادر حدود ۷۰۰ میلیون دلار‌ انواع تجهیزات بندری است که وارد بنادر و دریاهای کشور می‌شود.

سعیدنژاد افزود: بیشترین تجهیزات برای بندر شهید بهشتی چابهار و بندر شهید رجایی بندرعباس در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همان‌طور که در گذشته هم اعلام کردیم نخستین اعتبارات اسنادی (LC) به مبلغ ۱۷۰ میلیون دلار انجام شده و قرار است چهار LC دیگر برای یکی از شرکت‌های اروپایی گشایش شود. در این راستا خرید و نصب تجهیزات بندری مورد نیاز در بنادر امام خمینی (ره)‌، شهید رجایی، چابهار و یکی از بنادر شمالی در دستور کار ‌سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

سعیدنژاد همچنین با اشاره به فعالیت سازمان بنادر در نوسازی و توسعه شناورها گفت: سال گذشته از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم تا از این محل برای ساخت شناورها استفاده شود.

‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میانگین سود این تسهیلات ۱۰ درصد است که مابه‌التفاوت سود توسط سازمان پرداخت می‌شود. ضمن آنکه در این پروژه، بانک‌های مختلف، بانک عامل هستند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.