| کد خبر: 113259 |

اجرای ۲۲ طرح پتروشیمی در منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

تین‌نیوز| دیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با بیان اینکه توسعه صنایع پایین‏دست به‌دلیل آنکه زنجیره ارزش را تکمیل می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در این زمینه برای جذب سرمایه‌گذار، 26 طرح آماده شده و امکان‏سنجی آنها نیز به صورت کامل انجام گرفته است و اجرای این طرح‌ها به افزایش بازده اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

امید شهیدی‌نیا اظهار کرد: در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی که یکی از قطب‏های اصلی آن منطقه ماهشهر و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است، براساس ظرفیت‌سازی‌های انجام گرفته، حدود 26 میلیون تن ظرفیت تولید محصول پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر وجود دارد و به این منظور طرح‌هایی در حوزه صنایع بالادست، میانی و پایین‏دست طراحی شده که فعالان اقتصادی هستند.

وی افزود: این طرح‌ها عمدتا دارای بازده اقتصادی بین 20 تا 35 درصد هستند و منطقه ویژه اقتصادی این آمادگی را دارد تا این طرح‌ها را در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار دهد و به جذب سرمایه‌گذار در این زمینه بپردازد.

شهیدی نیا تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه به‌دلیل حمایت از سرمایه‏گذاران، تسهیلات لازم همچون اختصاص زمین و امکانات زیرساختی مانند برق، آب و گاز را برای آنها تامین خواهد کرد و شرایط مناسبی را برای حضور آنها به‌طور کامل مهیا می‌کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند با خیال آسوده به سرمایه‌گذاری در این بخش بپردازند.

وی گفت: 113 طرح نیز در حال مطالعه هستند و مطالعات امکان‏سنجی مقدماتی آنها انجام شده که این طرح‌ها نیز قابلیت واگذاری به بخش خصوصی در حوزه پایین‏دستی را دارند. شهیدی‌نیا اظهار کرد: در حوزه صنایع بالادست و میانی پتروشیمی نیز در برنامه ششم، 5 طرح بزرگ در نظرگرفته شده که می‏تواند 7 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کند.

وی اظهار کرد: در حوزه صنایع پایین‌دست طرح‌هایی که برای جذب سرمایه‏گذاری وجود دارد به صورت کامل آماده هستند و حتی مطالعات اقتصادی آنها نیز انجام گرفته است. شهیدی‌نیا با بیان اینکه 22 طرح در تمام زمینه‏های بالادست، پایین‏دست و میان‏دستی در حال اجرا هستند و پیشرفت‏هایی بین 10 تا 99 درصد دارند، گفت: در این زمینه طرح‌های تخت جمشید و کارون آماده بهره‌برداری هستند.

وی گفت: سازمان منطقه ویژه برای آنکه سرمایه‏گذاری‏ها حتما به سرانجام برسد، دو سالی است طرح‌هایی را که تا 25 درصد پیشرفت دارند، مورد بازنگری قرار می‏دهد و اگر به اطمینان برسیم که این طرح‌ها متوقف شده‏اند و امیدی به ادامه کار وجود ندارد، زمین‏هایی را که در اختیار آنها قرار داده شده از آنها پس می‏گیریم و این زمین‌ها را به سرمایه‏گذاران جدید خواهیم داد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.