| کد خبر: 112539 |

◄ رشد ۲۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر

تین‌نیوز| مدیرکل بنادر‌ و‌ دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات تخلیه‌ و‌ بارگیری کانتینر در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی داشته است.

به گزارش تین‌نیوز، عادل دریس در ادامه افزود: طی این مدت 47 هزار و 175  TEU عملیات تخلیه‌ و‌ بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی 673 هزار و 824 تن کالا در بندرخرمشهر تخلیه‌ و‌ بارگیری شده است، اضافه کرد: در این بازه زمانی 253 هزار و 142 تن کالا به کشور کویت بارگیری شده است.

مدیر کل بنادر‌ و‌ دریانوردی خرمشهر از تردد 30 هزار و 649 مسافر به مقصد کویت و بصره از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر‌ و‌ دریانوردی خرمشهر، دریس به واردات 8 هزار و 210 دستگاه خودرو طی این مدت زمان به بندرخرمشهر اشاره کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 42 درصدی را نشان می‌دهد.  

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون تردد بیش از 44 هزار و 614دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری ۲ هزار و 488 فروند شناور در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.

احداث ترمینال کانتینر با اعتبار 860 میلیارد ریال
مدیر کل بنادر‌ و‌ دریانوردی خرمشهر با اشاره به احداث ترمینال کانتینر به‌عنوان مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری بندرخرمشهر طی سال جاری گفت: این ترمینال با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال و در طول ۲۵ ماه توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

دریس مدت بهره‌برداری از این ترمینال کانتینری را ۱۵سال اعلام کرد و یادآور شد: ترمینال مذکور در زمینی به مساحت ۱۵هکتار و در اراضی پشتیبانی بندرخرمشهر احداث خواهد شد.

اجرای 400 میلیارد ریال پروژه در بندر خرمشهر
مدیرکل بنادر‌ و‌ دریانوردی خرمشهر به اجرای 400 میلیارد ریال پروژه در این بندر خبر داد و افزود: طی سال جاری، پروژه‌های تعمیرات اساسی اسکله‌های چهار پست، تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله‌های ۲ تا ۷ ، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام حریق، زمینی کردن شبکه هوایی برق و زیرساخت دوربین‌های مداربسته در بندر خرمشهر در حال انجام هستند.
 
خارج‌سازی 19 فروند مغروقه اروندرود در سال 95
مدیرکل بنادر‌ و‌ دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 فروند مغروقه از آبراه بین‌المللی اروند توسط بندرخرمشهر خارج‌سازی شده است.

دریس یادآور شد: از سال 72 (شروع بازسازی) تا کنون در مجموع 178 فروند مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج‌سازی شده که شامل 53 فروند از اروندرود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.