| کد خبر: 112530 |

واکنش نمایندگان به سخنان نخست وزیر انگلیس و جلوگیری از ورود خودروهای هووو

تین‌نیوز|   واکنش به سخنان نخست وزیر انگلیس و جلوگیری از ورود خودروهای هووو به کشور از جمله موارد تذکر نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه بود.

 
حسن لطفی در پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری شفاهی گفت: اظهارات ناحق نخست وزیر انگلیس در راستای سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آشکار این کشور است و باید به صورت قاطع، مسئولان کشور با این موضوع برخورد کنند.

وی با بیان اینکه این سخنان بیهوده نشان دهنده بینش ضعیف و بی درایتی آن‌ها است، خاطر نشان کرد: امنیت خلیج فارس به نفع همه کشورهای همسایه و برعهده همین کشورها است. نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان به عنوان صف نخست مبارزه با تروریسم غیرقابل انکار است. در همین راستا از اقدام وزارت خارجه در احضار سفیر انگلستان برای ارائه توضیحات تشکر می‌کنم.

یادآور می شود، ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا چند روز پیش در سخنرانی خود در شورای همکاری خلیج فارس در بحرین مدعی تهدید ناشی از ایران برای امنیت خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس شد.

سیده فاطمه حسینی در ادامه سخنان خود همچنین با گرامیداشت روز دانشجو نسبت به ضرورت تعجیل در صدور مجوز اتحادیه‌های دانشجویی مورد تقاضای دانشجویان تاکید کرد و گفت که بیش از یک سال از ارائه درخواست صدور این مجوز می‌گذرد اما تاکنون اقدامی نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دانشجویان خواهان دانشگاهی با فضایی چند صدایی هستند. پس دانشگاه زنده و فعال را نشانه حیات جامعه و دانشگاه دلمرده، منفعل و نظاره گر را علامت بیماری جامعه بدانید، لذا نسل سوم انقلاب و آرمان خواه، خواهان دانشگاهی امن و نه امنیتی هستند از این رو از نگاه امنیتی به دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی بپرهیزید و آن‌ها را بیش از یک‌سال در انتظار صدور مجوز اتحادیه طبق اصول اساسی خود معطل نکنید.

حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس در اخطارهای اصل 1و 2 و 43 قانون اساسی خطاب به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی اظهار داشت: آقای طیب نیا! قوانین بانکی حاکم بر کشور باعث شده که دولت به یک کارفرمای بزرگ تبدیل شود و محیط کسب و کار در جامعه نه تنها بهبود نیافته، بلکه بدتر هم شده است.

وی ادامه داد: اصل 43 قانون اساسی بر قرار دادن وسایل کار در اختیار همه افرادی که قادر به کار هستند، ولی وسیله کار ندارند، تاکید دارد. وزرای کار و اقتصاد توضیح دهند که کدام وسیله کار را در اختیار اینگونه افراد قرار داده اند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: شرایط بد اقتصادی باعث شده است که غارت‌گران بیت المال به بهانه اشتغال‌زایی با احداث یک سوله، میلیاردها تومان ثروت کشور را به غارت می برند و پس از آن با اعلام ورشکستگی خود را تبرئه می کنند، تا کی این روند ادامه خواهد داشت؟

محمود شکری نماینده مردم تالش و رضوان شهر در مجلس نیز در تذکری شفاهی با اشاره به اقدام مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برای به کارگیری بستگان خود در دستگاه های استانی اظهارداشت: این سازمان اخیرا بر خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری و ضوابط اجرایی بودجه سال 95، فهرستی از بستگان مسئولان خود را به مدیران کل استانی تحمیل و تهدید کرده است که اگر این افراد به کار گرفته نشوند، بودجه کافی به دستگاه ها داده نمی شود.
وی خطاب به نمایندگان گفت: مراقب باشید، ممکن است این اتفاق در استان های شما نیز رخ دهد.

شکری ادامه داد: دیوان محاسبات سریعتر ورود و با این تخلف برخورد کند؛ مگر می شود در کشوری که چند میلیون جوان بیکار وجود دارد، به صورت زیرمیزی کسی را سر کار برد؟

جلوگیری از ورود خودروهای هوو به کشور
همچنین اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس با قرائت تذکرات کتبی نمایندگان اظهار داشت: سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران و سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب در مجلس، به اتفاق 11 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر صنعت اظهار کردند با توجه به سابقه حوادث جاده‌ای خطرناک در کشور ضروری است برای حفظ جان و مال مردم شریف ایران اسلامی از ورود خودروی چینی هووو که فاقد کیفیت و استانداردهای لازم است جلوگیری شود.

وی افزود: سیده فاطمه حسینی به اتفاق پنج نفر دیگر از نمایندگان به وزیر کشور ضرورت پیگیری قاطع، موثر و عاجل موضوع ضرب و شتم رانندگان و بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی در تجمعی برای پیگیری مسائل صنفی را متذکر شدند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.