| کد خبر: 112518 |

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

پروژه «سراوان – سیاهکل» به آزادراه تبدیل می شود

تین‌نیوز| مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: مجوز ساخت راه سراوان به فومن صادر شده است و پروژه سراوان به سمت سیاهکل تا چابکسر به آزادراه تبدیل می شود.

«شعبانعلی خاوری» در جلسه هم اندیشی با فرماندار شهرستان سیاهکل با موضوع تکمیل محور اصلی «سراوان – سنگر – سیاهکل و بازکیاگوراب»، با بیان این‌که حداقل 30 میلیون گردشگر در سال به استان گیلان به ویژه شهرستان های سیاهکل و لاهیجان سفر می‌کنند، گفت: همه تلاش این است که سرویس خوبی با بهسازی جاده و ساخت پل ها و راه های جدید به این خیل عظیم مسافر در استان داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان افزود: امسال در مسیر ورودی آزادراه «قزوین – رشت» در منجیل با کامل شدن 3.3 کیلومتر مشکل بر طرف شده است، اما در محورهای داخلی استان مشکلاتی وجود دارد که باید بر طرف شود.

وی از نمایندگان رشت و نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به‌علت همکاری جهت اخذ ردیف های اعتباری برای استان تشکر کرد و ادامه داد: مجوز ساخت راه سراوان به فومن صادر شده است و پروژه سراوان به سمت سیاهکل تا چابکسر به آزاد راه تبدیل می شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که جاده رشت تا لاهیجان از پلیس راه سراوان در گذشته از مسیر رشت 50 کیلومتر بود که این مسیر با ساخت محور سنگر – سیاهکل 20 کیلومتر کمتر شده است، اظهار کرد: 18.5 کیلومتر محور «سراوان – سنگر و سیاهکل» با اعتبارات طرح های سفر هیئت دولت به گیلان با 100 میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری رسید و باقی‌مانده آن نیز به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خاوری اضافه کرد: وسایل حمل و نقل کارخانه سیمان دیلمان عملاً 240 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی ما در مناطق دیلمان را درگیر کرده و خودروهای سنگین این کارخانه از هر مسیری که تردد می کنند آسفالت آن تخریب می شود.

وی هم‌چنین از اتمام مطالعات طرح تفضیلی شهر سیاهکل خبر داد و یادآور شد: این طرح برای ابلاغ نهایی به وزارتخانه ارسال شده که به‌زودی به استانداری ابلاغ خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.