| کد خبر: 112509 |

تدوین لایحه تغییر تعرفه مجوز طرح ترافیک سال ۹۶ تهران

تین‌نیوز|  مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آغاز ثبت نام طرح ترافیک سال ۹۶ گفت: لایحه تغییرات تعرفه مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک سال ۹۶ پایتخت در حال تدوین برای ارائه به شورای اسلامی شهر است.


 مصطفی قنبرنژاد افزود: لایحه مذکور پس از بررسی و تصویب در صحن شورای اسلامی برای تأیید و اجرا به فرمانداری تهران ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه طرح ترافیک سال 96 نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نخواهد داشت اظهار کرد: جزئیات قیمت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک(روزانه، هفتگی، سهمیه و آزاد) اسفند ماه امسال همزمان با ثبت نام نهایی از طریق پایگاه اطلاع رسانی ت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام می شود.

مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تمامی فرایند ثبت نام و گزینش افراد واجد شرایط آرم طرح ترافیک الکترونیکی است؛ از شهروندان خواست از مراجعه حضوری به واحد صدور آرم شهرداری خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران همانند عموم شهروندان باید در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام الکترونیکی خود برای دریافت آرم طرح ترافیک اقدام کنند افزود: تمامی خودروهای پلاک عمومی نیز باید از طریق سامانه الکترونیکی نسبت به ثبت نام و دریافت آرم طرح ترافیک سال 96 اقدام کنند.

قنبرنژاد با بیان اینکه امسال فرآیند ثبت نام نسبت به سال گذشته تغییر اندکی کرده است ادامه داد: شهروندان پس از ورود به سامانه، با ثبت نام کاربری و ارایه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود نسبت به دریافت نام و کد کاربری اقدام و پس از آن با خروج از ثبت نام و ورود مجدد فرآیند ثبت نام سالانه طرح ترافیک را تکمیل کنند.

وی پرداخت عوارض و ‌داشتن تأییدیه معاینه فنی معتبر را از الزامات ثبت‌نام اینترنتی آرم‌های طرح ترافیک سال96 عنوان و تصریح کرد: از آنجایی که وارد کردن شماره گواهی معاینه فنی در سامانه مذکور ضروری است بنابراین شهروندان باید هرچه سریع تر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همانند سنوات گذشته روزهای کاری در سامانه تعریف شده و متقاضیان می توانند با تعیین روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد ندارند تردد در محدوده طرح را مدیریت کنند.
 
 اختصاص بودجه حاصل از فروش سالانه طرح به بهبود ترافیک پایتخت
قنبرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: تمامی بودجه حاصل از فروش سالانه، هفتگی و روزانه مجوز ورود به محدوده طرح به بهبود ترافیک تهران اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 نیز برچسب ورود به محدوده طرح ترافیک برای خودروها صادر نمی شود افزود: از سال گذشته ای دی کارت ها جایگزین برچسب شده اند که به منزله کارت چند منظوره برای تردد در محدوده طرح ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد و حتی شهروندان می توانند با فعال سازی آن در بانک شهر به عنوان کارت بانکی نیز از آن استفاده کنند.

مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، بیماران خاص و خبرنگاران از تعرفه حمایتی برخوردار خواهند شد.
وی از شهروندان خواست که در صورت ضرورت ورود هر روزه به محدوده طرح ترافیک، نسبت به ثبت نام اقدام و در غیر این صورت از آرم‌های روزانه و هفتگی استفاده کنند.

قنبرنژاد خاطرنشان کرد: برای خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده و مطابق قانون ملزم به اسقاط باشند، مجوز طرح ترافیک صادر نمی‌شود.

وی گفت: در این دوره نیز همانند دوره قبل، به جز آمبولانس‌های اورژانس، خودروهای امدادی آتش نشانی، خودروهای پلیس، اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌های تهران که تمام یا بخشی از مسیر آن‌ها در محدوده طرح ترافیک قرار داشته باشد، تمامی خودروهای عمومی و امدادی نیاز به اخذ مجوز دارند و در غیر این صورت ورود آن‌ها به محدوده، به منزله تخلف ورود ممنوع خواهد بود.

قنبرنژاد با بیان این که در سال96 نیز عبور و مرور خودروهای هیبریدی و برقی در صورت ثبت اطلاعات در سامانه، در محدوده طرح ترافیک آزاد و رایگان خواهد بود تصریح کرد: این اقدام با هدف تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و در راستای سیاست‌های محیط زیستی مدیریت شهری تهران انجام می شود.
ثبت نام طرح ترافیک سال96 از روز پنجشنبه 18 آذر ماه آغاز و تا 30 آذر(ماه جاری) ادامه دارد.

متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت آرم طرح ترافیک سالیانه باید از طریق سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir در این سامانه ثبت نام کنند.

در کلانشهر تهران دو طرح محدودیت تردد شامل طرح ترافیک و زوج و فرد خودرو با هدف کاهش بار ترافیکی مناطق مرکزی شهر و همچنین میزان آلودگی هوا اعمال می شود.

زمان اجرای طرح ترافیک شهر تهران در روزهای غیرتعطیل از ساعت 6:30 تا 17 و در روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 است.
ورود خودرو به محدوده طرح ترافیک تهران منوط به داشتن مجوز طرح است و خودروهای متخلف 400 هزار ریال جریمه می شوند.  
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.