| کد خبر: 112505 |

کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در قزوین

تین‌نیوز| رئيس پلیس‌راه استان گفت: مديريت بحران‌های جوي - ترافيکي و بازگشايي راه‌های استان و نجات درراه ماندگان، مستلزم تلاش جمعي همه سازمان‌ها و دستگاه‌های ترافيکي با تعاملي دوسويه و چند سويه است.


 سرهنگ نصرالله بيگلري اظهار کرد: راه‌های استان قزوين اغلب محورهاي ترانزيت شرق به غرب و شمال به جنوب کشور هستند و به‌صورت روزانه بالغ‌بر چهار هزار دستگاه تريلي و دو هزار دستگاه اتوبوس از راه‌های استان تردد می‌کنند که اين امر گوياي حساسيت راه‌های استان در چرخه حمل‌ونقل عمومي جاده‌ای است.

اين مقام مسئول ادامه داد: سوابق و تجربيات سال‌های گذشته نشان داده که استان قزوين به علت داشتن شرايط تلفيقي موقعيت جغرافيايي کوهستاني و دشت اغلب با بارش برف در گردنه‌ها و باد و طوفان در محدوده دشت همراه است و اين امر موجب بروز کولاک در برخي از نقاط استان می‌شود.

رئيس پلیس‌راه استان ادامه داد: با تلاش کليه همکاران و تعامل ادارات و دستگاه‌های امدادي باعث شد، آمار متوفيان ناشي از تصادفات درراه‌های برون‌شهری استان (بر اساس آمار پزشکي قانوني کل کشور) حدود 5.5 درصد کاهش و درمجموع تصادفات حدود 13 درصد کاهش و مجروحان نيز 4 درصد کاهش يابد.

بيگلري افزود: اين امر محقق نمی‌شد مگر با همکاري کليه سازمان‌های دخيل در ترافيک و اين در صورتي است که در هشت‌ماهه امسال 48 درصد افزايش تردد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وي اضافه کرد: در همين بازه زماني عوامل اجرايي پلیس‌راه استان با اجراي طرح‌های ترافيکي متعدد برخورد با تخلفات و اعمال قانون، حدود 647 هزار راننده متخلف، توقيف دو هزار و 431 دستگاه خودرو، توقيف چهار هزار و 486 دستگاه موتورسيکلت و اخذ 306 جلد گواهينامه رانندگان پرخطر در پيشگيري از وقوع تصادفات تلاشي چشمگير داشته‌اند.

رئيس پلیس‌راه استان تصريح کرد: تمرکز و تأکید پلیس‌راه استان در زمان اجراي طرح زمستاني که تا پايان اسفندماه ادامه خواهد داشت، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، نقص فني خودروها و عدم استفاده از تجهيزات زمستاني توسط رانندگان است.

بيگلري در پايان ضمن اشاره به اينکه بزرگ‌ترین حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچک‌ترین بی‌احتیاطی‌ها اتفاق می‌افتد، به رانندگان توصيه کرد: از ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز در فصل زمستان اجتناب و ضمن رفع نقص فني خودرو، تجهيزات زمستاني را به همراه داشته باشند تا در شرايط لزوم استفاده کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.