| کد خبر: 112459 |

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خبر داد،

ساخت بزرگترین تونل کشور در آزادراه تهران - شمال

تین‌نیوز| نماینده مردم نوشهر و چالوس گفت: بزرگترین تونل کشور در قطعه دو آزاد راه تهران - شمال در حال ساخت است.

قاسم احمدی لاشکی در جمع خبرنگاران با قدردانی از دولت تدبیر و امید به واسطه اراده محکم برای اجرای پروژه آزادراه تهران - شمال، اظهار کرد: سایر دولت‌ها به اندازه این دولت جدیت نداشتند اما در پایان دولت گذشته زحمات بسیار ارزنده‌ای برای قطعه چهارم کشیده شد اما به جهت نواقصی که داشت، دولت یازدهم آن را رفع کرد.

وی افزود: قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال با همه کش و قوس‌هایی که داشت سرانجام با 60 میلیارد تومان اعتبار مجدد برای رفع نواقصتکمیل شد و در حال استفاده عموم است و تا حد زیادی نواقص آن برطرف شده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به بازدیدهای متعدد معاون اول رئیس جمهور از روند پیشرفت آزادراه تهران - شمال در قطعه یک، گفت: دولت تلاش دارد قطعه یک را تا شب عید امسال تکمیل و به بهره‌برداری برساند اما به دلیل وجود سختی کار ممکن است تا پایان خرداد 96 به طول بینجامد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه  قطعه یک بیش از 60 کیلومتر طول مسیر را کوتاه می‌کند، تصریح کرد:  قطعه یک به نظر می رسد سنگین‌ترین قطعه آزاد راه تهران - شمال باشد و با بیشترین تونلی که در این قطعه قرار می‌گیرد سخت‌ترین نقطه کاری محسوب می‌شود و اکنون با جدیت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد:  قطعه 2 از شهرستانک تا پل زنگوله ادامه دارد که پیمانکاران انتخاب شدند و چند پیمانکار در چند نقطه از مسیر مشغول به کار هستند و باید گفت مهم‌ترین نقطه قطعه 2 همان تونل البرز است که بزرگ‌ترین تونل کشور است و طول آن 6400 متر است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران از تکمیل قطعه 2 تا پایان سال 99 خبر داد و  بیان کرد: یک تونل آن از یک لاین حدود 1700متر پیش روی برداشتند و از سمت دیگر نیز حدود 3800 متر پیشرفت کاری دارد و کمتر از 1000 متر مانده است تا کار تمام شود و تونل دوم آن هم باید هماهنگ شود.

احمدی بر تصمیم گیری جدی برای قطعه 3 آزاد راه تهران شمال در حدفاصل منطقه پل زنگوله تا مرزن‌آباد تاکید کرد و گفت: مسیر مرزن‌آباد تا مجلار  برای دو خطه کردن در حال پیگیری است.

وی در ادامه به جلسه‌ای که با حضور استاندار مازندران و معاونانش و مدیران کل مربوطه مازندران به همراه اعضای مجمع نمایندگان مازندران درباره خسارت برف اخیر برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای مشترک با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد  خسارات برف اخیر به باغات و مرکبات مازندران صحبت شد که از موضوعات مهم استان بود.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: از آنجایی که محصول کیوی جزو خرید تضمینی نیست اما با تمهیداتی که در نظر گرفته شد مقرر شد تا این محصول از کیوی‌کاران مازندرانی به ویژه در غرب مازندران خریداری شود و دستور اجرا شدن این کار نیز از سوی معاون اول رئیس جمهور صادر شد و قرار است تا رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران لیست مورد نظر را برای خرید کیوی و مرکبات از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه تهیه کند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای باغ‌داران و کشاورزان مازندرانی ، گفت: بخش دیگری هم به صورت کمک به کشاورزان و باغ‌داران و کشاورزان پرداخت می‌شود و امید است پس از ارائه موارد مورد نظر به دولت و طرح هیئت دولت خبرهای خوبی کشاورزان و باغ‌داران مازندرانی برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.