| کد خبر: 112448 |

◄ ادامه مذاکرات خواهرخواندگی بنادر رجایی و آنتورپ

تین‌نیوز| هیات اعزامی از کشور بلژیک به منظور ادامه مذاکرات جهت اجرایی‌سازی توافقنامه خواهرخواندگی بنادر شهید رجایی و آنتورپ، با مدیرکل بنادر هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تین‌نیوز، پس از گذشت حدود پنج ماه از امضای یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر شهید رجایی و آنتورپ با حضور مقامات ارشد دریایی و بندری دو کشور در محل سازمان بنادر و دریانوردی، «کریستوفر واترشوت» مدیرکل امور بین‌الملل بندر آنتورپ و «تام مونبالیو» معاون ارشد این بندر به مرکز استان هرمزگان سفر کردند.

این هیأت در نشستی مشترک با «اله مراد عفیفی پور» مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دیدار و به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت توسعه این بندر قرار گرفتند.

«محمد علی اصل سعیدی پور» معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مبسوط از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به اعضای این هیأت اروپایی ارایه کرد.

اعضای هیات بلژیکی هدف از این سفر را ادامه مذاکرات به منظور اجرایی‌سازی تفاهمنامه خواهرخواندگی و همچنین نگارش برنامه عملیاتی در این رابطه عنوان کردند.

در ادامه طی یک جلسه کارشناسی، پیش‌نویسی از یک برنامه عملیاتی بر اساس مفاد تفاهمنامه در زمینه مباحث تحلیل وضعیت بازار و فعالیت‌های دو بندر، حجم عملیات در آینده و حال، آموزش و توسعه منابع انسانی، ساختار آموزشی مدیران، زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه فعالیت‌های بندری و دریایی، تبادل تجارب عملیاتی و مدیریتی، نحوه راه‌اندازی بندر هوشمند (Smart Port) و تشکیل کارگروه‌های اجرایی و هم‌اندیشی تهیه شد.

در پایان این سفر، اراضی پشتیبانی، پایانه‌های مواد معدنی و کانتینری و همچنین طرح توسعه بندر شهید رجایی از جمله بخش‌های پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران بود که مورد بازدید مدیران بندر آنتورپ بلژیک قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، یادآور می‌شود، تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بنادر شهید رجایی و آنتورپ طی مراسمی با حضور مقامات ارشد دریایی و بندری دو کشور ۲۱ تیرماه سال ۹۵ در محل سازمان بنادر و دریانوردی به امضاء رسید. در این مراسم، جزییات همکاری در قالب تفاهمنامه مورد بررسی و مذاکره طرفین قرار گرفت و پیش نویس اجرایی این تفاهمنامه تهیه شد.

بندر آنتورپ به عنوان دروازه ورود به اروپا با عملکرد ۸,۵ میلیون TEU کانتینر، در بین بنادر اروپا رتبه سوم و در دنیا در رتبه شانزدهم قرار دارد.  
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.