| کد خبر: 112445 |

◄ هیات رئیسه مجلس استیضاح آخوندی را به کمسیون ارجاع داد / توضیحات وزیر قانع کننده بود

تین‌نیوز|

در پی حادثه برخورد قطار‌های تبریز_سمنان و حادثه هفت‌خوان تعدادی از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای خواستار استیضاح وزیر راه‌ و شهرسازی شدند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اما این نامه که به هیئت‌رئیسه خانه ملت تقدیم شده بود به کمیسیون عمران ارجاع داده شد تا بررسی‌های پیرامون آن انجام شود؛ طی این مدت اظهارنظرهای بسیاری در این خصوص انجام شد، از استفاده از القاب ناپسند مانند بی‌کفایت در برخورد با وزیر گرفته تا مخالفت با طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی.

از سوی دیگر سید حسن علوی، با اشاره به مطرح‌شدن استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس، گفت: در شرایط فعلی استیضاح وزیر به مصلحت نبوده و نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی، بحث آقای آخوندی مطرح نبوده بلکه بحث بر سر ایجاد نابسامانی و بی‌نظمی در وزارتخانه‌ای عریض و طویل است.

علوی بابیان اینکه باید ایرادات وارده به وزارت راه و شهرسازی ریشه‌ای حل شود، افزود: باید کمک کنیم زیرساخت‌هایی که منجر به بروز حوادث ناگواری همچون تصادف قطار می‌شود، اصلاح شود.

البته عباس آخوندی در پی این حادثه در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به ارائه توضیحاتی پرداخت که این توضیحات برای تعدادی از نمایندگان قانع‌کننده بود.

اقبال محمدیان نیز در این خصوص گفت: صحبت‌های آخوندی درباره سانحه اخیر قطار مشهد در ایستگاه هفت‌خوان منطقی بوده و توضیحات وزیر را می‌پذیریم.

عضو کمیسیون عمران، با اشاره به عوامل مؤثر در بروز سانحه اخیر اظهار داشت: طبق گزارش‌های رسمی کمیته ویژه، ۴ نفر از مسئولان کنترل، مقصر شناخته‌شده‌اند و طبق بررسی‌ها خطای عامل انسانی در وقوع سانحه برخورد دو قطار محرز است.

این نماینده مجلس بابیان این‌که شرح وظایف منابع انسانی در یک سیستم مدیریتی باید به نحو شایسته‌ای انجام شود، گفت: هرچند که موضوعات فنی ازجمله قدمت واگن‌ قطارها که بعضاً به ۳۷ سال هم می‌رسد باید جداگانه موردبررسی قرار بگیرد اما معتقد هستم که باید با عوامل انسانی مقصر در این سانحه برخورد قانونی و جدی انجام شود.

او با اشاره به اظهارات وزیر راه درباره علت وقوع سانحه ریلی اخیر گفت: توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع‌کننده بود. هرچند نگرانی‌هایی از این بابت داشتیم اما با توضیحات آقای آخوندی نگرانی‌های ما از بابت عملکرد مدیریتی رفع شد.
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.