| کد خبر: 112438 |

" منطقه آزاد " به معنای واقعی پیشرفتی در زیرساخت‌های آبادان ندارد

تین‌نیوز|  نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: منطقه آزاد نه تنها در حد آبادان بلکه در حد مناطق آزاد سایر کشورهای منطقه نتوانسته اقدام مطلوبی داشته باشد.
 

غلامرضا شرفی اظهار داشت: مناطق آزاد با اهداف اقتصادی و بازرگانی در کشورها ایجاد می‌شود که بهترین مزایا از جمله معافیت‌های مختلف را در اختیار بازرگانان و تجار قرار می‌دهد.

وی افزود: یکی از روش‌های نوین برای خروج از رکود و چالش‌های اقنصادی و بازرگانی راه‌اندازی مناطق آزاد با استفاده از ظرفیت‌های موجود منطقه است.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد باید مبادی برای توسعه اقتصاد کشور باشند، گفت: امر تولید و صادرات کالای تولید شده در داخل کشور یکی از وظایف اصلی مناطق آزاد کشور در راستای توسعه اقتصاد است در غیر این‌صورت مناطق آزاد مانند سایر مسائل که کشورهای کمتر توسعه یافته به آن دچار هستند به حالت رکود سوق داده می‌شوند.

وی بیان کرد: به زیرساخت‌های آبادان از زمان اتمام جنگ تا کنون به صورت اساسی پرداخته نشده به طوری که هفته گذشته بیش از 40 درصد از معابر این شهرستان با بارش 8 میلیمتر باران دچار آبگرفتگی شدند.

شرفی بیکاری را یکی از معضل‌های مهم آبادان عنوان‌کرد و گفت: آبادان منشا کار و کارآفرینی بود به طوری که از سایر استان‌ها برای اشتغال به آبادان می‌آمدند اما زمان جنگ تحمیلی با تخریب زیرساخت‌ها نه تنها این منشا از بین رفت بلکه آبادان با نرخ بیکاری 35 درصدی مواجه شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه منطقه آزاد به معنای واقعی سبب پیشرفتی در زیرساخت‌های آبادان نشده است، عنوان‌کرد: منطقه آزاد نه تنها در حد آبادان بلکه در حد مناطق آزاد سایر کشورهای منطقه نتوانسته  اقدام مطلوبی داشته باشد البته باید متذکر شد نه اینکه منطقه آزاد اروند نخواسته برای پیشرفت خود و شهرستان آبادان گامی بردارد بلکه برنامه‌ریزی‌ها و طرحی‌های انجام شده متناسب با ساختار منطقه نبودند.

وی  افزود: خصوصیات و ویژگی‌هایی که در مناطق آزاد خرمشهر، آبادان و اروند وجود دارد در کمتر منطقه آزاد دیگری پیدا می‌شود بنابراین از مسئولان انتظار داریم که با یک تدبیر فنی، خرد جمعی و حسابرسی کاملا کارشناسی شده زمینه‌های و ساختارهای لازم مناطق آزاد خوزستان  فراهم کنند تا یک بار دیگر آبادان به منشا سابق که کار و کارآفرینی بود؛ دست یابد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.